האם ישראל עברה ל"שלב הבא"? הסערה בישיבת סיעת הליכוד

שר הביטחון יואב גלנט הגיע לראשונה מזה חצי שנה לישיבת סיעת הליכוד ועורר סערה: "יש מעבר בין שלבים - האישה משדרות או אופקים לא צריכה להסיק מכך משהו". ח"כים ביקרו את מינוי אהרן ברק לשופט הישראלי בבית הדין בהאג, נתניהו הגן על ההחלטה: "יש לי חילוקי דעות עמוקים עימו אבל זוהי הבחירה הנכונה"

זמן צפייה: 10:23

האם ישראל עברה ל"שלב הבא"? זוהי השאלה המרכזית שנידונה היום (שני) בישיבת סיעת הליכוד ועוררה סביבה סערה. שר הביטחון יואב גלנט, שהגיע היום בפעם הראשונה מזה חצי שנה לישיבת סיעת הליכוד, אמר בנושא: "מעבר בין השלבים נועד ליצירת שפה משותפת בין הדרג הצבאי והמדיני. לא בשביל שהאישה משדרות או אופקים תחשוב שבשלב כזה או אחר קורה דבר מסוים". לפיו, אין להסיק מכך דבר לגבי חזרה ליישובים המפונים מהעוטף, והוא אף הדגיש בערב כי: "תושבי ותושבות אופקים ושדרות היו ועודם בראש מעייני".

נתניהו הוסיף בהקשר ללחימה: המלחמה לא עומדת להסתיים לא בדרום ולא בצפון, והיא תימשך עוד חודשים רבים. נדרש מרווח תמרון בין-לאומי ואנו פועלים לשמר אותו". כמו כן, שר הביטחון הביע את דעתו בנושא החזית הצפונית: "עדיף להגיע להסכם מדיני שירחיק את חיזבאללה מעבר לליטאני ורק אם לא נצליח, נצטרך להרחיב את הלחימה".

חילופי אש בין כוחות צה"ל לחיזבאללה בגבול הצפון
חילופי אש בין כוחות צה"ל לחיזבאללה בגבול הצפון (ארכיון) | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

ח"כ אושר שקלים האשים את שר הביטחון באי התייצבות לצד ראש הממשלה בנימין נתניהו: "גנץ עושה לנו תרגילים. צריך לתקוף אותו, עם כל הרצון לשמור על אחדות. למה אתה (גלנט) לא מתייצב לצד רה"מ? אתה שר הביטחון של הליכוד". יו"ר הקואליציה, חכ אופיר כץ, תיקן: "מטעם הליכוד".

ראש הממשלה התייחס גם למינוי נשיא בית המשפט העליון בדימוס אהרן ברק, השנוי במחלוקת בקרב אנשי הימין, לשופט מטעם ישראל בבית הדין בהאג: "יש לי חילוקי דעות עמוקים עימו, אבל בהיבט הבין-לאומי זאת הבחירה הנכונה. התביעה נגד ישראל מתייחסת לאמנה למניעת רצח-עם, והעובדה שברק הוא ניצול שואה היא משמעותית". ח"כ טלי גוטליב ביקרה את המינוי ואמרה: "היית צריך להביא את המינוי לדיון בסיעה, ולא צריך להתייחס בכלל למה שקורה בהאג" - דברים שנתקלו בהתנגדות מצד חבריה לסיעה.

אהרן ברק
אהרן ברק | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

עוד ביקרו חברי סיעת הליכוד את הקמת ועדת הבדיקה של הרמטכ"ל לאירועי 7 באוקטובר: "איך יכול להיות שבמקום שהקצינים יתעסקו במלחמה הם מתעסקים בתחקיר?", אמר השר עמיחי שיקלי, וח"כ אריאל קלנר הוסיף: "לא ייתכן שדבר כזה קורה". שר הביטחון גלנט רמז שלא ניתנו כל האישורים להקמת הוועדה ולפיכך לא בטוח שתתרחש, ואמר: "שמעתי מהרמטכ"ל על הקמת הוועדה חמש דקות לפני הפרסום, הדברים לא סוכמו ולא נדונו ביני לבינו".