המקורב לנתניהו - ואהרן ברק: דרמר ונשיא העליון לשעבר דנו בחקיקה

פרסום ראשון: ברקע הפגנות פעילי הימין נגד ברק, ובמהלך ההידברות בבית הנשיא, השר לנושאים אסטרטגיים נפגש מספר פעמים עם נשיא ביהמ"ש העליון בדימוס במהלך החודש האחרון - ודן עמו על המהפכה המשפטית. טרם ידוע האם שר המשפטים לוין היה מודע לקיום השיחות

זמן צפייה: 01:58

פרסום ראשון: בעוד ההפגנות נגד ובעד המהפכה המשפטית נמשכות, כשמחר ייערך יום שיבושים נוסף, נמשכים גם המגעים מאחורי הקלעים בנושא החקיקה, והערב (רביעי) מתפרסם במהדורה המרכזית כי השר לנושאים אסטרטגיים רון דרמר נפגש במהלך החודש האחרון עם נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק, ודן עמו בנושא.

השר דרמר, שנחשב מקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו, אף שובץ לצוות המשא ומתן מטעם הקואליציה שמתקיים בבית הנשיא עם האופוזיציה. קשה להניח שנתניהו לא ידע על השיחות, בגלל הקרבה בין השניים, אך טרם ידוע האם שר המשפטים יריב לוין היה מודע לעניין.

יש לציין כי לדרמר וברק יש היכרות רבת שנים, עוד מהתקופה שברק מסר הרצאות וקורסים באוניברסיטאות שונות בארצות הברית. השיחות כאמור מתקיימות ברקע הפגנות של פעילים שמזוהים עם הליכוד ועם הקואליציה נגד ברק ועמדותיו. יש לציין כי גם נתניהו בעצמו לא היסס להשתמש בחוכמתו ונסיונו של נשיא בית המשפט העליון בדימוס כשהתעניין בהשגת עסקת טיעון במשפטו.

השר רון דרמר
השר רון דרמר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נזכיר כי השבוע חזרה הכנסת מפגרה לכנס הקיץ, ובינתיים שיחות ההידברות לא מתקדמות. רה"מ נתניהו תקף את האופוזיציה והאשים אותם, בדומה לשר המשפטים יריב לוין בהפגנה ביום חמישי, שהם מתנגדים באופן גורף ומסכלים את השיחות.

נתניהו מנסה לאותת למצביעיו שלא התקפל ושהוא עדיין מקדם את הדברים. עם זאת, בפועל ראש הממשלה לא צפוי לקדם את החקיקה בחודש הקרוב ויתמקד בינתיים בהעברת התקציב וחוק ההסדרים.

באופוזיציה גם כן לא אופטימיים בנוגע לשיחות אך מעוניינים לתת הזדמנות בכל זאת. ברקע העלייה של המחנה הממלכתי והיו"ר בני גנץ, יש הערכות שאולי ראש האופוזיציה יאיר לפיד יבחר לפרוש מהשיחות כדי להציג קו לוחמני יותר, אך נכון לעכשיו עוד לא קיבלו במפלגתו את ההחלטה.