סמוטריץ' לא מתנצל: "אין קונספירציה - היה מחדל בשב"כ"

לאחר שאמש האשים את שירותי הביטחון בעידוד של יגאל עמיר "לבצע את זממו" בראש הממשלה המנוח, חבר הכנסת סמוטריץ' הבהיר את דבריו בציוץ בחשבון הטוויטר שלו וטען כי שירות הביטחון הכללי לא מודה במחדל לו גרם ולא לוקח עליו אחריות

זמן צפייה: 15:05

לאחר שדבריו אמש בישיבה המיוחדת של הכנסת לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל עוררו סערה, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מבהיר הבוקר (שני) את דבריו בציוץ בחשבון הטוויטר שלו, ולא מתנצל: "אין שום קונספירציה - הרוצח המתועב יגאל עמיר רצח את ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל וכולנו עדיין כואבים ומזועזעים מהרצח הנורא. כן היה מחדל גדול של המחלקה היהודית בשב"כ, וכן, עד היום הוא מסרב לקחת עליו אחריות. התקשורת כדרכה שוב מעוותת ומסלפת".

כאמור, אמש האשים חבר הכנסת את שירותי הביטחון ברצח של ראש הממשלה לשעבר: "לא המילים הקשות גרמו לרצח ראש הממשלה, אלא רוצח שפל בדמות יגאל עמיר. מי שכשל בשמירה עליו הם לא אנשי הימין והציונות הדתית, לא המתנחלים, אלא שירותי הביטחון שלא רק כשלו בשמירה עליו, אלא גם השתמשו במניפולציות חסרות אחריות שעד היום לא נחשפו במלואן כדי לעודד את הרוצח לבצע את זממו".

אנשים מניחים פרחים על האנדרטה לזכר יצחק רבין בכיכר
אנשים מניחים פרחים על האנדרטה לזכר יצחק רבין בכיכר | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בתוך כך, אמש בישיבה המיוחדת של הכנסת ראש האופוזיציה וראש הממשלה הנבחר בנימין נתניהו נשא דברים, ואמר כי "אחרי שהסתיימה מערכת הבחירות, אחרי ששקע אבק ההתנצחות בין המחנות - צריך לצאת מן השוחות ולדעת לעבוד יחד".

"חילוקי הדעות לא ייעלמו – וזה בסדר. בכמה תחומים יש בינינו ויכוחים נוקבים, שגם אותם צריך לנהל באחריות ובשיקול-דעת. מאבק רעיוני הוא יסוד מוסד בדמוקרטיה. מותר להתווכח, לא חייבים להסכים על הכל – אבל מנגד, צריך לדעת על מה כן להסכים, על מה רובנו מסכימים".

בנימין נתניהו בישיבה לזכר רבין בכנסת
בנימין נתניהו בישיבה לזכר רבין בכנסת | צילום: ערוץ כנסת