"תגיד שאתה עם מוגבלות": כך מפלגות מצפצפות על החוק • האזינו

בדיקת חדשות 13: למרות שהחוק אוסר זאת, במפלגות עודדו מצביעים להצביע בקלפי נגישה על אף שאין להם מוגבלות. "זה לא חוקי, אבל כולם עושים את זה". בליכוד לא הגיבו, מרצ והעבודה: "הנהלים חודדו"

זמן צפייה: 00:50

טלפנים במוקדי השירות של מפלגות הליכוד, מרצ והעבודה הוקלטו היום (שלישי) כשהם מתירים לכאורה לבוחרים להצביע בקלפי נגישה, זאת למרות שהם אינם וחולים ולא סובלים משום מגבלה רפואית - אלא רק בגלל שהם רחוקים גיאוגרפית ממקום מגוריהם שבו הם אמורים להצביע במקור. בפתח הכתבה: הקלטה עם טלפן של הליכוד.

כך למשל, פעיל ליכוד ממוקד המפלגה אמר לתחקירן חדשות 13 כי הוא "יכול ללכת להצביע בקלפי נגישה בתל אביב", ולאחר מכן הוסיף: "אתה רק צריך להגיד להם שאתה עם מוגבלות ואסור לשאול אותך כלום". עוד טען המוקדן: "אתה פשוט מגיע ואומר להם שאתה לא יכול להצביע בקלפי הרגיל כי הוא רחוק לך".

לבסוף אמר: "הליכוד עומד מאחוריך". לאחר מכן, כששאלו את מוקד ועדת הבחירות המרכזית לגבי הצבעה בקלפי נגישה, התשובה הייתה שמותר להצביע רק בקלפי בה - וכי קלפי נגישה מיועדת לנכים בלבד.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2211011500' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_nelcckn3' duration='']

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2211011510' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_gih948ao' duration='']

כמו כן, למצביע שהתקשר למוקד מרצ אמרה הפעילה: "בעיקרון זה לא חוקי, אבל אם יש לך בעיה רפואית אתה יכול. על-פי החוק אסור לך, אבל כולם עושים את זה". עוד הוסיפה המוקדנית: "אתה יכול להסתכן במשהו פלילי, אבל זה מעולם לא קרה. כל המדינה עושה את זה". עם זאת, סייגה: "אני ממש לא ממליצה, תעשה מה שנראה לך אבל כולם עושים את זה. תעשה את השיקולים שלך".

גם במוקד מפלגת העבודה טענו כי אפשר לגשת לקלפי נגישה ופשוט להגיד "שלא מרגישים טוב", והוסיפו כי "הם לא יכולים באמת לשאול אותך". אם לא די בזאת, המוקדנית אף הגדילה לעשות וטענה: "אתה לא באמת מסתכן בעבירה פלילית".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-2211011632' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_1if2wwx9' duration='']

ממרצ נמסר בתגובה: "אין במפלגה הנחיות כאלה, הנהלים חודדו לטלפנים".

ממפלגת העבודה נמסר: "ההצבעה בקלפיות המונגשות היא לאנשים עם מוגבלות בלבד. אם נציג מסוים אמר דבר אחר, הוא עשה זאת על דעתו בלבד. הנושא יחודד שוב בקרב הנציגים".

מהליכוד לא נמסרה תגובה.