הרצוג מודאג מהאלימות במערכת הבחירות: "מה השלב הבא? יריות?"

נשיא המדינה יצחק הרצוג הביע דאגה מהאלימות הפיזית והמילולית בימים הללו, ימי מערכת הבחירות. באירוע סליחות שהתקיים בבית הנשיא הוא אמר: אני מוטרד ומודאג. התקריות האלימות בימים ובשבועות האחרונים מדירות שינה מעיניי. האשמות בבגידה, השוואות לנאצים, איומים וקללות. אלימות מילולית אף פעם לא נשארת כזו"

הנשיא הרצוג

באירוע סליחות בשיתוף מיזם 929 בבית הנשיא שהתקיים הערב (רביעי) אמר נשיא המדינה יצחק הרצוג כי הוא מודאג מהאלימות המילולית והפיזית בימים הללו, ימי מערכת הבחירות: "אנחנו בימי טרום בחירות בישראל. אני לא מתכוון להיות פוליטיקלי קורקט או מנומס במיוחד. אני מוטרד ומודאג. התקריות האלימות בימים ובשבועות האחרונים מדירות שינה מעיניי.

"האלימות גואה ועולה. אלימות מילולית – האשמות בבגידה, השוואות לנאצים, איומים וקללות – במרחב הציבורי וברשתות החברתיות. אלימות מילולית אף פעם לא נשארת כזו. למרבה החרדה אנחנו רואים שמילות הנאצה הופכות לאלימות פיזית. לאגרופים, לתקיפות, לדם שנשפך. אי אפשר שלא לחשוש בחרדה: מה השלב הבא? סכינים? יריות? נפגעים בנפש חלילה? הרי כבר היינו בסרט הזה, והפעם אסור לנו להבליג ולשתוק". חשוב לציין כי דבריו של הנשיא לא מוכוונים לצד מסוים במפה הפוליטית - אלא לכלל הגורמים מתוך ניסיון להפחית את השיח הפוגעני ומתוך רצון להרגיע את הרוחות.

Capture
נשיא המדינה יצחק הרצוג

עוד הוסיף הנשיא כי הוא "מגנה בתוקף את התופעות האלימות האלה. ואומר לכולנו – לפני פוסט הנאצה הבא, לפני ציוץ או טוקבק מלא שנאה, לפני שמתעמתים, תוקפים ומכים, עצרו! אל תבואו אחר כך עם בקשות הסליחה וההתנצלויות, עצרו עכשיו! לפני שיהיה מאוחר מדי".

לדברי הרצוג, "אני קורא לעם בישראל ולמנהיגים מכל קצוות הקשת הפוליטית: השמיעו קול מתון ואחראי. אל תתנו לקולות הקיצוניים והאלימים להוביל אותנו לתהומות של שנאה. אסור שנראה כאויב – את מי שחושב אחרת מאיתנו. כמובן שלמחלוקות יש מקום חשוב בתוכנו, ובלבד שהן מתקיימות בכבוד. בואו נראה שיש דרך להגיע להכרעות חשובות, בלי לפרק את הבית. בואו נזכור שיש לנו מדינה לחיות בה יחד גם ביום שאחרי הבחירות".

הרצוג סיים את דבריו ואמר "כולנו כאן יחד, ולא הולכים לשום מקום. חיים ביחד, וחולמים ביחד, ומגשימים ביחד. מי ייתן שגם כאן, גם היום, ובזכות היחד שלנו, נכתב ונחתם 'אנחנו, וכל עמך בית ישראל, לחיים טובים ולשלום. השם עוז לעמו יתן השם יברך את עמו בשלום'".

פעיל הליכוד רמי בן יהודה תקף מפגין
פעיל הליכוד רמי בן יהודה תקף מפגין

דבריו של הנשיא באים על רקע חיכוכים אלימים בין הצדדים הפוליטיים בישראל, כאשר ביום שבת האחרון תועד פעיל הליכוד רמי בן יהודה כשהוא תוקף מפגין נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו במחלף חמד בכביש 1, ובנוסף מאיים ומקלל. המפגינים ציינו כי זו התקיפה האלימה החמישית של מפגינים בשלושת השבועות האחרונים.