רון קובי על ההחלטה להדיחו: "דרעי מושחת, נתניהו שקרן"

ראש עיריית טבריה המודח, שהגיש הבוקר עתירה לבג"ץ נגד החלטתו של השר אלקין, האשים את שר הפנים וטען כי הוא "החליט מהיום הראשון שנבחרתי לגרום להדחתי". עוד תקף את רה"מ: "בגד בבוחריו"

זמן צפייה: 01:45

ראש עיריית טבריה המודח, רון קובי, התייחס הערב (שלישי) להחלטתו של זאב אלקין להדיח אותו מתפקידו, והפנה אצבע מאשימה לשר הפנים אריה דרעי ולראש הממשלה בנימין נתניהו. "הכתובת הייתה ידועה מראש", אמר קובי בריאיון ל"שש" עם אור הלר, "דרעי החליט מהיום הראשון שנבחרי לגרום להדחה שלי. הוא רצה את טבריה".

"השר אלקין הפך לבובה ולחותמת הגומי של דרעי", תקף קובי, "מעבר לזה, ביבי בגד בבוחרים שלו, בליכודניקים של טבריה, ומסתבר שיש לנו ראש ממשלה שקרן. הוא הבטיח לעיר גדולות, הבטיח לי שיטפל בדרעי, שיתמן אותו, יגרום לו לא להתעסק עם טבריה". "ביבי הוא אסון למדינת ישראל. כמה שאני עזרתי לו, אני חושב שהוא עשה נזק בלתי הפיך".

[brightcove_iframe video_id='programs-6-with-amnon-levi-articles-20200114-1919' autoplay='0' credit='' desc='' kid='' duration='0'']

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

צעקות וזריקת חפצים: רון קובי הותקף בטבריה • תיעוד

רון קובי: "דרעי כשל כישלון חרוץ – הביצועים שלו הם ביזיון"

תקציב עיריית טבריה לא עבר – קובי יזומן לשימוע לפני פיטורים

רון קובי, ראש העיר טבריה המודח
רון קובי, ראש העיר טבריה המודח | צילום: חדשות 13

לטענתו, ההדחה אינה קשורה לאי העברת התקציב: "אי אפשר להתווכח עם דוחות של רואה חשבון, הכל מגובה. גם החשב המלווה, שהוא עובד של משרד הפנים, אמר להם שעשיתי תוצאות פנטסטיות. אבל הם התעלמו מזה והוציאו אותו מהשימוע, כי הוא לא היה טוב לפרוטוקול. מאפיה בחסות המדינה. דרעי הוא אדם מושחת שפעיל מאפיה".

"אני חושב שבג"ץ יתערב, כי צריך צדק. יש פה משהו שמפר את השלווה – מתערבים בדמוקרטיה, ולרעה. באתי והצלתי את העירייה הזאת", אמר קובי.

שר הפנים אריה דרעי וראש עיריית טבריה רון קובי
שר הפנים אריה דרעי וראש עיריית טבריה רון קובי | צילום: חדשות 13

כאמור, הבוקר הגיש קובי עתירה לבג"ץ נגד ההחלטה של אלקין, במטרה להוציא צו שימנע את הדחתו מראשות העיר. הדיון בעניינו יתקיים עד ה-17 בפברואר, ובינתיים השופט עמית יצחק קבע כי הפיטורים בתוקף ואם העתירה תתקבל, קובי יוכל לחזור לכהן כראש עיר.

בתגובה לטענות של קובי, משרד הפנים מסר כי "טענותיו של רון קובי בנוגע להליך השימוע שנערך לו במשרד הפנים, שקריות לחלוטין. השימוע של מר קובי התנהל באופן מקצועי ביותר ובמשך שעתיים וחצי העלה מר קובי את טיעוניו באשר לאי אישור התקציב. טענותיו של מר קובי חסרות כל  שחר ובסיס. כך גם נמסר למר קובי כאשר פנה ליועץ המשפטי של משרד הפנים".

כאמור, אתמול החליט אלקין להדיח את קובי בשל הכישלון בהעברת תקציב העירייה, לאחר שהשר הופקד על הנושא בעקבות טענות מצד קובי לניגוד עניינים מול שר הפנים. לאחר ההכרעה, החליט דרעי למנות את סמנכ"ל, מוני מעתוק, ליו״ר הועדה הממונה טבריה - עד לקביעת תאריך חדש לבחירות המקומיות בעיר.

דרעי מסר לאחר ההחלטה: ״הדבר החשוב ביותר כעת הוא להחזיר את עיריית טבריה למסלול, ולהבריא אותה כדי שתושבי העיר לא ייפגעו. מיד לאחר החלטת השר אלקין, מיניתי את סמנכ״ל משרד הפנים, מוני מעתוק, עובד בכיר וותיק במשרד הפנים, לראש המועצה הממונה ואיתו פקידים נבחרים ממספר משרדי ממשלה שיכהנו כחברי מועצה ויעשו ככל יכולתם המקצועית לסייע לעיר טבריה ותושביה".