חולדאי: בעוד שבועיים נציג מפלגה מאוחדת, אוביל את המרכז-שמאל

בריאיון לחדשות 13, התייחס יו"ר מפלגת הישראלים למצבו הפוליטי בסקרים והבהיר כי אינו פוסל ממשלה עם בנט. "התוכנית הכלכלית של נתניהו היא גמ"ח - אלפי אנשים מתו לשווא בגלל חוסר ניהול"

זמן צפייה: 05:36

"בעוד שבועיים נציג מפלגה מאוחדת" - כך אמר הערב (ראשון) יו"ר מפלגת הישראלים וראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי בריאיון לחדשות 13. כמו כן, לאחר שבירך את יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי לאור זכייתה בפריימריז, אמר חולדאי: "אני הולך להוביל את הגוש שנקרא מרכז שמאל - זאת המשימה הציבורית האחרונה שלי".

במקביל, לפי סקר מנדטים שפורסם הערב בחדשות 13, מפלגת הישראלים בהנהגתו ממשיכה לאבד מכוחה וכעת עומדת על ארבעה מנדטים בלבד, קרובה מאוד לאחוז החסימה. עם זאת, בתרחיש שבו יהיה איחוד בין הישראלים ליש עתיד, זו תהיה המפלגה השנייה בגודלה עם 24 מנדטים. זאת ועוד, אם מפלגת הישראלים תתאחד עם תלם (בוגי יעלון), תנופה (עפר שלח) והעבודה – 9 מנדטים. בתגובה לכך, אמר יו"ר המפלגה כי "אני ממש לא מאוכזב מהתוצאות. אני יכול לומר בוודאות שמפלגת הישראלים תהיה המרכז לאיחודים בגוש השמאל".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

מענקים לאזרחים ולשבים לעבודה: התוכנית הכלכלית של נתניהו וכ"ץ

מרב מיכאלי ניצחה בפריימריז לראשות מפלגת העבודה

הממשלה אישרה: נתב"ג ייסגר לחלוטין ממחר בחצות

רון חולדאי- יו''ר מפלגת הישראלים
רון חולדאי- יו''ר מפלגת הישראלים | צילום: חדשות 13

במהלך הריאיון, תקף יו"ר מפלגת הישראלים את ניהול משבר הקורונה: "אלפי אנשים מתו לשווא כתוצאה מקריסת מערכות, חוסר ניהול וחוסר יכולת. כל העניין של התכנית הכלכלית של נתניהו היא שלא מדבור בתכנית, אלא סך הכל בגמ"ח לתושבי ישראל".

בהתייחסו לאיחודים עתידיים עם מפלגות אחרות, אמר חולדאי כי "המטרה שלי היא להפיל את שלטון נתניהו. כל מי שהוא לא ביבי - שותף מבחינתי לקואליציה רחבה, אבל תחת תנאי אחד שכולם יהיו מסורים לחוק אחד, ואף אחד לא יהיה מעליו". זאת, למרות שכינה את מפלגתו של בנט "ימין קיצוני" וקרא: "לא להצביע לסער כיוון שהוא נגד ערכינו".

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה לריאיון: "חולדאי נאבק באחוז החסימה ועוסק בפוליטיקה בזמן שראש הממשלה מביא חיסונים ומוביל את ישראל לצאת מהקורונה.