סמוטריץ': "ליברמן היה שר אוצר טוב, אני לא מתחייב לשום דבר מראש"

בטקס חילופי שרי האוצר אמר השר הנכנס בנוגע למחירי החשמל: "הבטחות צריך לקיים, אבל אני נכנס למשרד מורכב ומתכוון לבחון את הנושא לעומק. יוקר המחיה יעמוד במרכז המדיניות שלנו". השר היוצא עקץ אותו: "בלי קמח אין תורה. כדי לעמוד בדרישות השותפים החדשים שלך נצטרך הרבה קמח"

טקס חילופי שרי האוצר, סמוטריץ' וליברמן לוחצים ידיים
טקס חילופי שרי האוצר, סמוטריץ' וליברמן לוחצים ידיים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בצלאל סמוטריץ' נכנס היום (ראשון) לתפקידו כשר האוצר, בטקס חילופי שרים בו נשאו דברים הוא והשר היוצא אביגדור ליברמן. השר סמוטריץ' אמר בפתח דבריו: "כשנכנסים לאוצר הדבר המרכזי זה לדעת שאני משיל מעליי כל אינטרס פוליטי, יש לי מחויבות אחת וזה לכלכלת המדינה כולה". לשאלת חדשות 13 על מחירי החשמל אמר סמוטריץ': "הבטחות צריך לקיים אבל אני נכנס למשרד מורכב ומתכוון לבחון את הנושא לעומק, לא מתחייב לשום דבר מראש. יוקר המחיה יעמוד במרכז המדיניות שלנו". לבכירי האוצר אמר השר הנכנס: "אצלי לא תצטרכו לעבוד בשבתות, רק 24/6".

"אנחנו במשבר כלכלי עולמי עם אינפלציה שעלולה להפוך לדביקה", אמר שר האוצר הנכנס, "העלאת הריבית עלולה להכניס אותנו להאטה, לא נעשה רק דברים פופולריים אבל לאורך זמן נזכה בהערכה של השווקים והמשקיעים". כמו כן, התייחס שר האוצר לזה היוצא ואמר: "ליברמן היה שר אוצר טוב שבמאקרו כלכלה נכנס באומץ לסוגיות שונות שקודמיו לא תמיד העזו, אני אבנה את הקומה הבאה מעליו".

ליברמן וסמוטריץ' בלחיצת ידיים בטקס חילופי שרי האוצר
ליברמן וסמוטריץ' בלחיצת ידיים בטקס חילופי שרי האוצר

השר היוצא ליברמן נשא גם הוא דברים, ואמר לסמוטריץ': "מחכים לך אתגרים בייצור הכנסות, בניית תקציב, תעבוד עם אנשי משרד האוצר שהם אנשים חכמים, יש פה ראש פתוח, בסוף תצטרך לקבל לא מעט החלטות בעצמך". ליברמן עקץ את סמוטריץ' מספר פעמים במהלך דבריו, בין היתר כשרמז על המפלגות החרדיות: "בלי קמח אין תורה, כדי לעמוד בדרישות השותפים החדשים שלך נצטרך הרבה קמח".

טקס חילופי שרי החינוך, יפעת שאשא ביטון ויואב קיש
טקס חילופי שרי החינוך, יפעת שאשא ביטון ויואב קיש | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

מוקדם יותר התרחש טקס חילופי שרי החינוך, בו אמר השר הנכנס יואב קיש כי הוא והשרה היוצאת אינם שותפים לאותה הדרך, וכי משרד החינוך עתיד לשנות כיוון. "בכוונתי לפעול לביטול החלטת הממשלה היוצאת בדבר הוצאת הלימודים ההומניים", אמר קיש, "לרבות תנ"ך והיסטוריה מתוכנית הלימודים התיכוניים. נשיב את המקצועות האלה לתוכניות ההוראה בתיכונים ובבגרויות".

שרת החינוך היוצאת יפעת שאשא-ביטון נשאה גם היא דברים ותיקנה את קיש: "אדוני השר הנכנס, תהיה לך עכשיו הזדמנות לראות שברפורמת הבגרויות, לא הוצאנו את התנ"ך, ההיסטוריה, הספרות והאזרחות. לא פגענו בשעות הלימוד ויש בגרות חיצונית. מה שכן עשינו, הפכנו את הלמידה במקצועות הללו למשמעותית, חדשנית, רלוונטית".

השר קיש סיפר בדבריו על בנו, מתן, שהיה בעל צרכים מיוחדים ונפטר בגיל 13. "החינוך המיוחד קרוב מאוד לליבי", אמר קיש, "בעבר פעלתי רבות לקידום חקיקה בנושא ובכוונתי להמשיך לפעול במלוא המרץ למען ילדי החינוך המיוחד ושילובם בחברה הישראלית. אפעל לקידום, שיפור ושדרוג המערך לחינוך מיוחד במערכת החינוך".