בן גביר וסמוטריץ' סיכמו: בלוק משותף במו"מ הקואליציוני

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ויו"ר עצמה יהודית סיכמו לקראת פתיחת המו"מ הקואליציוני על בלוק משותף וגיבוי מלא של שתי המפלגות בעניין הכניסה לקואליציה: "על מנת להחזיר את המשילות והבטחון האישי"

איתמר בן גביר, בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בהודעה משותפת שהוציאו מפלגת הציונות הדתית ומפלגת עוצמה יהודית הבוקר (ראשון) נכתב כי שתי המפלגות לא יכנסו לקואליציה אחת בלי השנייה, זאת על אף שהשתיים התאחדו לכדי רשימה משותפת לקראת הבחירות בלבד, ולא איחוד של המפלגות. "יותר מחצי מליון בוחרים בחרו בנו כדי להביא שינוי ואנו מחוייבים להם", כך לשון ההודעה.

עוד נכתב בהודעה מטעם המפלגות כי "בהמשך להצלחה הגדולה בריצה המשותפת של 14 מנדטים והרשימה השלישית בגודלה בכנסת, יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ויו"ר עצמה יהודית איתמר בן גביר סיכמו לקראת פתיחת המו"מ הקואליציוני על בלוק משותף וגיבוי מלא של שתי המפלגות בעניין הכניסה לקואליציה, על מנת להחזיר את המשילות והבטחון האישי, לבצע את הרפורמות הנדרשות במערכת המשפט, לחזק את הזהות היהודית ותפקידים שיאפשרו השפעה כדי ליישם את דרישות המפלגות. המפלגות לא יכנסו לקואליציה אחת בלי השניה".

בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ' | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

איתמר בן גביר
שמו הוזכר הרבה פעמים. יו''ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מחר עתיד יו"ר הליכוד בנימין נתניהו להיפגש עם איתמר בן גביר במסגרת סבב שיחות עם ראשי מפלגות הקואליציה והניסיון לבנות ממשלה. נתניהו צפוי להיענות לבקשתו של בן גביר ולתת לו את התיק לביטחון פנים. לצד זאת, סמוטריץ' מעוניין בתיק האוצר, וכן בתיק החינוך לגורם ממפלגתו.

כזכור, בסוף חודש אוגוסט נפגשו נתניהו, בן גביר וסמוטריץ' כדי לדון על איחוד המפלגות לקראת הבחירות, ובסיום הפגישה הוחלט על ריצה משותפת כאשר סמוטריץ' ראש המפלגה ובן גביר מספר 2 אחריו. בערב יום הבחירות, כשעתיים אחרי פרסום תוצאות המדגמים, הבהיר סמוטריץ' כי הוא ובן גביר ימשיכו "לעבוד ביחד בשיתוף פעולה בדיוק כפי שעשינו בקמפיין".

בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר
ח''כ בצלאל סמוטריץ' וח''כ איתמר בן גביר

"לראשונה מקום המדינה, המפלגה של הציבור הדתי-לאומי שהצטרפו אליה רבים מהציבור החרדי, המסורתי והחב"די הופכת למפלגה השלישית בגודלה בישראל", אמר אז סמוטריץ', "זה הישג שמצטרף כמה שמסתמן לניצחון המחנה הלאומי. אנחנו מחכים לתוצאות האמת כדי שנוכל להקים בביטחון ממשלת ימין יהודית, ציונית ולאומית".