ריבלין: אעשה כל שביכולתי שנמנע ממערכת בחירות נוספות

ישראל בוחרת: נשיא המדינה אמר את הדברים בסרטון שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו והוסיף כי "הבחירות הללו שבאו עלינו בחטף הביאו לתחושה של תסכול בקרב רבים מאיתנו"

זמן צפייה: 00:38

ישראל בוחרת: נשיא המדינה ראובן ריבלין הצהיר בחשבון הפייסבוק שלו ערב יום הבחירות כי בכוונתו "לעשות כל שביכולתי במסגרת החוק והסמכות שניתנה לי מתוקף תפקידי ועל פי החוק על מנת שתקום ממשלה נבחרת בישראל מהר ככל הניתן ושנמנע חלילה ממערכת בחירות נוספת".

עוד הוסיף ריבלין כי "הבחירות הללו שבאו עלינו בחטף הביאו לתחושה של תסכול בקרב רבים מאיתנו. עלינו לזכור – במשחק הדמוקרטי השפעה עוברת אך ורק דרך הקלפי".

לכתבות נוספות בנושא >> 

ההצבעה החלה: כל מה שצריך לדעת בדרך אל הקלפי • ישיר

ישראל יוצאת להצביע: כל העדכונים מיום הבחירות

"זה פיקוח נפש": ניסיונות אחרונים לגרום לפרישת עוצמה יהודית

ריבלין נאם בטקס המשואות ועורר סערה
ריבלין נאם בטקס המשואות ועורר סערה | צילום: מארק ניימן לע''מ

בתוך כך, הבוקר (שלישי) נפתחו הקלפיות ברחבי הארץ. 6,394,030 בני אדם בעלי זכות בחירה יוכלו להגיע היום אל 10,543 הקלפיות שיוצבו ברחבי ישראל כדי לנצל את זכותם הדמוקרטית. מהן שעות ההצבעה, מי זכאי להצביע, מה צריך להביא לקלפי ואילו פתקים תוכלו למצוא מאחורי הפרגוד? הכל במדריך המלא ליום הבוחר.

ראשי המפלגות הגדולות, רה"מ ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ, הגיעו הבוקר לקלפיות בעירם כדי להצביע. נתניהו הגיע עם רעייתו שרה לקלפי בבית הספר "בית חינוך עירוני ד'" שבירושלים, ושם אמר: "הנשיא טראמפ אמר אתמול שאלו בחירות צמודות, אני יכול לאשר לכם הבוקר - הן צמודות מאוד. אני קורא לכל אזרחי ישראל לבוא ולהצביע, כמו שאני ואשתי באנו להצביע. שיהיה בהצלחה".

גנץ הגיע להצביע בקלפי בראש העין שם אמר: "אני קורא לכל אזרחי ישראל להצביע לפי צו מצפונם. חשוב מאוד שכולם יממשו את זכותם שהיא חובה אזרחית, כל אחד שיושב בבית לא לוקח אחריות על מה שיקרה כאן". נכון לשעה 10:00 בבוקר, אחוז ההצבעה עומד על 15%, גבוהה יותר בשני אחוזים מהנתון בשעה זו בבחירות שנערכו באפריל.