נתניהו שוחח עם ביידן לראשונה מאז שנבחר: "סיכמו להיפגש בקרוב"

רה"מ בירך את הנשיא הנבחר של ארה"ב, ואמר לו כי "הקשר המיוחד בין המדינות - נדבך יסוד בביטחונה של ישראל". ריבלין שוחח גם הוא עם ביידן: "אין לנו ספק שארה״ב תחת הנהגתך מחויבת לביטחוננו"

זמן צפייה: 00:58

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (שלישי) עם הנשיא הנבחר של ארצות הברית ג'ו ביידן, זאת לראשונה מאז הוכרז ביידן בתור המנצח של הבחירות. בשיחה, אמר נתניהו לביידן כי "הקשר המיוחד בין ישראל לארה"ב הוא נדבך יסוד בביטחונה של ישראל ובמדיניותה", ובתגובה, "ביידן חזר על מחוייבותו העמוקה למדינת ישראל ולביטחונה", לשון ההודעה. השניים סיכמו להיפגש בזמן הקרוב על מנת "לדון בנושאים הרבים שעומדים על הפרק, וחזרו והדגישו את הצורך להמשיך לחזק את הברית האיתנה בין המדינות".

מעט לפני נתניהו היה זה נשיא המדינה ראובן ריבלין, שבשיחה שקיים עם ביידן בירך אותו על ניצחונו בבחירות, ואמר: "כחבר ותיק של מדינת ישראל, אתה יודע שחברותנו נעוצה בערכים הניצבים מעל לפוליטיקה המפלגתית - ואין לנו ספק", הוסיף ריבלין, "שתחת הנהגתך ארה"ב מחויבת לביטחונה ולשגשוגה של ישראל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הרשות הפלסטינית הודיעה על חידוש התיאום הביטחוני עם ישראל

הלחימה באתיופיה: תשעה ישראלים חולצו מאזור הקרבות בתיגראי

נציב שירות המדינה התלונן בפני היועמ"ש על דברי דינה זילבר

ריבלין ציין כי הוא מצפה לעבוד עם ביידן "לבניית גשרים נוספים ולהבאת תקווה לאזור", ואף הזכיר את ההסכמים שנחתמו לאחרונה עם מדינות ערביות כדוגמת איחוד האמירויות. "לארה"ב אין בת ברית חזקה יותר ממדינת ישראל, אין חזקה מהחברות בין העם האמריקני והעם בישראל, ולנשיא בארצות הברית אין חבר גדול יותר מנשיא במדינת ישראל כפי שהוכחנו לאורך השנים".

ביידן, כזכור, ביקר כאן עוד כשהיה סגן הנשיא בתקופת הכהונה של ברק אובמה. "שמחתי לקבל את פניך בירושלים כסגן הנשיא", אמר לו ריבלין, "ואשמח לקבל את פניך פה בירושלים כשתגיע לבקר כנשיא". בסוף השיחה, ביקש ממנו ריבלין להעביר את איחוליו גם לסגנית הנבחרת, קמלה האריס.