דני דנון: "סימנתי את תפקיד יו"ר הכנסת, לא נסתפק בפירורים"

שגריר ישראל באו"ם לשעבר חוזר למליאת הכנסת, ובריאיון למהדורה המרכזית הוא אומר כי הוא המתאים ביותר לתפקיד. דנון הבהיר כי בליכוד מעוניינים בתפקידים בכירים, והסביר כי אין סיבה למנות שרים מבחוץ. "יש מועמדים עדיפים בליכוד על פני רון דרמר"

זמן צפייה: 04:57

שגריר ישראל באו"ם לשעבר דני דנון, אשר נבחר שוב לכנסת מטעם הליכוד, התראיין הערב (ראשון) במהדורה המרכזית וסיפר כי הוא מעוניין בתפקיד יו"ר הכנסת - וכי לא יתפשר על תפקיד אחר. עוד אמר דנון כי חברי הליכוד ידרשו תפקידים בכירים בממשלה שתוקם: "אני מאוד ישיר. אנחנו (חברי הליכוד) לא נסתפק בפירורים. אנחנו רוצים במו"מ שלליכוד יהיו תפקידים בכירים".

על רצונו להיות יו"ר הכנסת אמר דנון: "העברתי מסר מאוד ברור. אני בא עם ניסיון רב, גם במישור הפרלמנטרי וגם במישור המדיני. סימנתי את תפקיד יו"ר הכנסת עבורי, ואני חושב שאני המתאים ביותר".

כשנשאל האם הוא יאיים בדרישה זו על ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, אמר דנון: "בסוף מי שמחליט זה נתניהו, הוא הקפטן. הוא מסתכל על הותק, על הכישורים ועל היכולת". עוד הוסיף: "לי יש את היכולת גם לחבר וגם לתרום לקואליציה. אם הוא יחליטה שאני יושב על הספסל, זו ההחלטה שלו".

דני דנון
דני דנון באו''ם | צילום: רויטרס

"לא סתם כיוונתי לתפקיד הזה", הסביר דנון, "ראיתי מבחוץ מה קרה לכנסת בשנה האחרונה, איך הדברים התנהלו, המעמד שלה גם בארץ וגם בעולם התדרדר מאוד, ולכן אני מכוון מטרה". כשנשאל מה יקרה אם לא יקבל תפקיד אמר דנון: "בעולם הספורט, כל שחקן שמושיבים אותו על הספסל, הוא לא שמח. היכולות שלך לא באות לידי ביטוי ואתה לא יכול לתרום לקבוצה".

ביחס לנושא מינוי מועמדים מחוץ לכנסת לתפקיד שרים בממשלה אמר: "למה להביא מבחוץ? יש רשימה מצוינת, צריך למנות שרים. הם אלו שרצו לכנסת ועבדו קשה מאוד, והם צריכים להתמנות לשרים לפני כל האנשים המוכשרים והטובים שנמצאים בחוץ". על אפשרות מינויו של רון דרמר לתפקיד שר החוץ אמר דנון כי "יש מועמדים עדיפים בליכוד".