פרסום ראשון: פרויקט המיליונים של משרד ראש הממשלה

במשרד ראש הממשלה הוחלט לקדם בניית מעון חדש במקביל לשיפוץ בלפור. בתחילה תוכנן לזנוח את שיפוץ בלפור - אך בסביבת נתניהו התעקשו על קידום הפרויקט. לשכת נתיהו: "קידום שני הפרויקטים - מסיבות ביטחוניות"

זמן צפייה: 01:46

כבר כמעט שנתיים שראשי ממשלות ישראל לא מתגוררים במעון הרשמי בבלפור, אך במהדורה המרכזית נחשף הערב (שבת) כי במשרד ראש הממשלה התקבלה ההחלטה שלפיה המדינה תקים בית ראש ממשלה חדש לחלוטין, אבל במקביל תשפץ בעשרות מיליונים את הבית בבלפור. הפרויקט הזה, שמכונה "שירה", יצא לדרך בקרוב. אלא שבמקביל תקודם גם הבנייה מחדש של המעון בבלפור בעלות של עשרות מיליונים.

הכוונה המקורית הייתה לזנוח את שיפוץ בלפור, ובסביבת נתניהו טענו שהכול הרוס לחלוטין, ושיפוץ משמעותו בנייה מחד. בשבועות האחרונים, בעקבות התעקשות של סביבת נתניהו, הוחלט לקדם את שני הפרויקטים הללו במקביל. בינתיים, נזכיר, ראש הממשלה נתניהו מתגורר בביתו הפרטי ברחוב עזה - שם נעשו גם לא מעט התאמות - הן ביטחוניות והן טכניות.

רה''מ בנימין נתניהו
רה''מ בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

בלשכת ראש הממשלה אמרו שהשיקול בעיקרו הוא ביטחוני - ומטעמם נמסר כי "לאחר בחינת האלטרנטיבות והתייעצות עם הגורמים השונים במשרד האוצר הוחלט לפעול לקידום שני הפרויקטים במקביל. אנו מקווים שלראש הממשלה בעוד שבע שנים יהיה מתחם ראוי ומכובד כפי שקיים בכל מדינה".