הצעת החוק להגבלת כהונת ר"מ אושרה לקריאה שנייה ושלישית: "עקרון חשוב"

ועדת החוקה של הכנסת אישרה את הצעת החוק של סער להגבלת כהונת ראש ממשלה לשמונה שנים. ההצעה תובא לאישור במליאה בקרוב. שר המשפטים ציטט את בגין וכתב: "שלטון ממושך הוא סכנה לחירות האומה"

גדעון סער
ח"כ גדעון סער | צילום: רויטרס

ועדת החוקה אישרה היום (שלישי) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של שר המשפטים גדעון סער להגבלת כהונת ראש ממשלה לשמונה שנים. ההצעה תובא בקרוב לאישור המליאה. בהודעה מטעמו ציטט השר סער את ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין, שאמר "שלטון ממושך הוא סכנה לחירות האומה ולמוסר בניה. הוא מוליד שחיתות".

"כפי שהבטחתי בבחירות, כעת אושר פה אחד בוועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת לקריאה שנייה ושלישית הצעת החוק שלי להגבלת כהונת ראש הממשלה לשמונה שנים", המשיך שר המשפטים. "הגבלת כהונה (במקום כהונה ללא הגבלה) היא עקרון חשוב בבסיס התפיסה שהשלטון יפעל לטובת האזרחים במקום למען עצמו ושרידותו".

Dst06015
חה''כ גלעד קריב, יו''ר ועדת החוקה | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

כזכור, בתחילת החודש נודע לחדשות 13 כי יו"ר ועדת החוקה, ח"כ גלעד קריב ממפלגת העבודה, שינה את הסיכום שהושג בממשלה בין ראש הממשלה נפתלי בנט לשר המשפטים גדעון סער. עם זאת, השינוי מתואם עם בנט וסער.

החוק שאושר בקריאה ראשונה במליאת הכנסת בחודש נובמבר אשתקד הגיע בתחילת פברואר לדיון בוועדת החוק וקריב החליט להביא תיקון לחוק שאושר, ולפיו פסק הזמן הדרוש לצורך איפוס ספירת שנות הכהונה (8 במצטבר) יהיה 4 שנים במקום 3. ההיגיון בעיני קריב הוא למנוע מאדם למנות "בובה" שתחליף אותו למשך עיקר הקדנציה תחת אותה כנסת.