"צ'ייסר תמורת סלפי בקלפי": ההטבות שתקבלו אם תוכיחו שהצבעתם

יותר מ-80 מסעדות הסכימו להשתתף ביוזמה שתנסה להעלות את אחוזי ההצבעה, ויעניקו הנחות ביום הבחירות למי שיציג תמונה שלו לאחר ההצבעה. "הצעירים מעדיפים ללכת לים ולחזור לשנ"צ"

זמן צפייה: 03:05

בעוד יומיים אזרחי מדינת ישראל ייגשו להצביע בפעם השנייה השנה לכנסת הבאה. באופן מצער, יש מי שגם הפעם לא יטרח ללכת לקלפי, ויעדיף לבלות את יום השבתון בקניונים, בבתי קפה או בחוף הים. יוזמה חדשה שהגו איציק חנגל, הבעלים של מסעדת "פסטל" שבתל אביב, ואביבית פריאל אביחי, השפית והבעלים של מסעדת "אוזוריה", תבקש לשים סוף לשאננות הישראלית ותציע הטבות מיוחדות במסעדות לכל מי שיגיע עם הוכחה לכך שאכן מימש את זכותו הדמוקרטית - והצביע.

"אני מזהה שדווקא הדור הצעיר לוקח את היום הזה כיום חופש", אמר חנגל בריאיון לתוכנית "החדשות" עם יעקב אילון, והוסיף: "אנחנו רוצים לעודד את כולם לקום בבוקר חצי שעה לפני, ללכת לקלפי, לבחור במי שהם רוצים ולתת לו להוביל את המדינה הזאת ביד חזקה". לדבריו, הוא "נחרד לקרוא בעיתונות שרק שליש מבעלי זכות ההצבעה יוצאים להצביע".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

שר החוץ הטורקי: "ישראל הופכת למדינת אפרטהייד גזענית"

הקרב הצמוד בין המפלגות והשינוי בגושים: כל סקרי חדשות 13

סמוטריץ' לנתניהו בישיבת הממשלה: "אתה מסוגל לעמוד מול טראמפ?"

איציק חנגל ואביבית פריאל אביחי
איציק חנגל ואביבית פריאל אביחי | צילום: חדשות 13

יותר מ-80 מסעדות, בעיקר מאזור המרכז, התגייסו לטובת הפרויקט והסכימו לקחת בו חלק. אז איך זה יעבוד? "כל מי שיגיע עם סלפי מהקלפי יקבל צ'ייסר, קוקטייל או בירה", הסבירה פריאל אביחי. לעומת זאת, במסעדה של חנגל יקבלו המצביעים "בירה פיליפינית בשם 'סן מיגל' שכל הצעירים שטיילו במזרח מכירים".

ולמרות היוזמה המבורכת, השניים יודעים כי הסיכויים שרוב הצעירים בתל אביבי אכן ייצאו להצביע הוא יחסית קלוש. "יש הרבה צעירים שלא יטרחו לקום בבוקר", אמרה פריאל אביחי. "הם יילכו לים ויחזרו לישון צהריים. ולכן, אני אומרת - לפני שאתם עושים את זה כל זה - לכו לקלפי. יש לכם את הזכות להשפיע על העתיד שלכם. אחר כך, בואו לדרינק קטן".