לא סביר: המתקפה של השרים על היועמ"שית - רגע לפני שינוי הכללים

הזובור על גלי בהרב-מיארה נועד לדחוק אותה למצב שבו תחליט שהיא אינה יכולה עוד וללכת. או אז תמנה הממשלה יועץ משפטי משלה, שיוכל בעילות שונות לסגור את כל התיקים של ראש הממשלה. נשמע לכם לא סביר? לא הייתי ממליץ לנסות את זה בבית

זמן צפייה: 01:51

מה שהממשלה עשתה היום הוא בלתי סביר. שרים, נבחרי ציבור, קובעי המדיניות מזמנים משרת ציבור, במקרה הזה היועצת המשפטית לממשלה - רק כדי לבזות, להשפיל ולהציק לה בשאלות ילדותיות וברובן שקריות.

מה שלא סביר הוא שהממשלה עושה את המהלך הבריוני הזה יממה לפני שהיא מובילה בכנסת מהלך לשינוי כללי המשחק הדמוקרטי שבו הם ישללו ממערכת השיפוט להשתמש בעילת הסבירות, בטענה: תסמכו עלינו. אנחנו הנבחרים. לא נעשה מעשים לא סבירים. אומרים ועושים את ההפך.

באופן לא סביר דורשים מהיועצת המשפטית לממשלה לנסות ולהשוות בין כלי האכיפה של המשטרה כעת למשטרה שפעלה תחת שלטון הליכוד לפני כעשרים שנה, ונאלצה בהנחיית שרי הליכוד של אז להיערך לפינוי של כל הישובים בעזה, ולאיומים של חלק מהמתיישבים להתבצר, להישאר בעזה, להוביל למלחמת אחים? חלק מהם נמצאים היום בממשלה.

היועמ''שית בהרב-מיארה ופרקליט המדינה עמית איסמן
היועמ''שית בהרב-מיארה ופרקליט המדינה עמית איסמן | צילום: מארק ישראל סאלם, פלאש 90

אולי זה לא סביר? אבל יש הסבר. כל המופע הזה, האלים, הקנטרני, המבזה, נועד לגרום לכולנו לעסוק בשאלת ההפגנות במקום בחקיקה מחר - שמובאת בלי הסכמה רחבה, בלי ריכוך ובלי ניסיון לגיוס הצד השני. כל התעלול הזה מעיד עד כמה לא סביר יכול להיות השימוש בכוח. כוח השלטון כאשר אין כללים ואין הבנות ואין מסגרת.

Whatsapp Image 2023 03 17 At 1
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

היועצת המשפטית גלי בהרב-מיארה צריכה לעשות את מה שהיא עשתה היום. לענות במידתיות ובסבירות לשאלות קטנוניות, אינפנטיליות ומרושעות ובעיקר להשאר. כי הזובור היום נועד לדחוק אותה למצב שבו תחליט שהיא אינה יכולה עוד וללכת. או אז תמנה הממשלה יועץ משפטי משלה, בדמותה וברוחה שיוכל בעילות שונות לסגור את כל התיקים של ראש הממשלה. נשמע לכם לא סביר? לא הייתי ממליץ לנסות את זה בבית. בבית של כולנו.