מנכ"ל משרד האוצר: "מודל החל"ת לא היה מוצלח - נמצא פתרון אחר"

ברקע אפשרות הטלת סגר לקראת החגים, במשרד האוצר מנסים להניא את משרד הבריאות מהחלטה כזו וכלל לא להעלות את האופציה על הפרק. "אנחנו בכלל לא שם, למה להלך אימים על הציבור?"

זמן צפייה: 05:13

מנכ"ל משרד האוצר רם בלינקוב אמר הערב (חמישי) בריאיון לחדשות 13 כי "מודל החל"ת לא היה מוצלח ולא יחזור במקרה של סגר. נמצא פתרונות טובים יותר". לדבריו, המודל הביא לכך שאנשים לא רצו לחזור לשוק העבודה ועסקים נפגעו כתוצאה מכך.

במשרד האוצר מתנגדים באופן נחרץ לסגר וטוענים כי עצם העלאת הנושא עלולה לפגוע בכלכלה. בתגובה לדברים טען בלינקוב: "אנחנו בכלל לא שם. אני לא מבין מדוע יש ליצור את הפאניקה הזאת. למה להלך אימים על הציבור? יום אחד של סגר יעלה למדינה מאות מליוני שקלים, אני לא חושב שיש צורך לדבר עליו או שיש לו מקום בשלב הזה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מרד בקבינט הקורונה: שרים הצביעו נגד תקנות התו הירוק

טלטלה בעולם הכדורגל: מסי יעזוב את ברצלונה

איילון נחסם בעקבות מחאת הנכים: "לא נוותר על שקל אחד"

כשנשאל על תכנית אפשרית לסגר, אמר כי "אנחנו מנתחים את הנתונים הכלכליים ואנחנו רואים שהמשק נמצא בפעילות כלכלית מאוד מואצת ואנישם יוצאים לחופשים וקניות. תכנית מגירה נשארת במגירה. במידת הצורך נדע לפעול כמו שצריך"

כמו כן, ענה בלינקוב לביקורת על שר האוצר אביגדור ליברמן כי הוא לא משתתף בישיבות קבינט הקורונה וטען: "לפי שיטת העבודה במשרד האוצר, בכל יום מתקיימת התייעצות של הדרג המקצועי בכל הקשור לנגיף הקורונה. מדיניות המשרד נקבעת אצלי בקשר לנושאים שעל הפרק. לפיכך, משרד האוצר מיוצג גם בדרג המינסטריאלי וגם בדרג המקצועי, כאשר הוא מקבל זכות דיבור רחבה ביותר ומביע את עמדותיו".