בעוצמה יהודית תוקפים את ראש שב"כ: "שיתעסק בסיכול טרור"

אחרי הפרסום בחדשות 13 על אודות השיחה החריגה שקיים ראש שב"כ רונן בר עם השר לביטחון לאומי בן גביר, הגיבו ח"כים מעוצמה יהודית. פוגל: "הוא, שר הביטחון ורה"מ תקועים יותר מדי שנים בקונספציית ההכלה, ובינתיים אנחנו סופרים גופות". אלמוג כהן: "תפקידו לסכל טרור. שיתעסק במה שהוא צריך לעשות"

זמן צפייה: 02:24

ביום שאחרי הפרסום בחדשות 13 על אודות האזהרה שהעביר ראש שב"כ רונן בר ליו"ר עוצמה יהודית, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שלפיה מעשיו עלולים להוביל להסלמה ביטחונית - במפלגתו של בן גביר דחו היום (חמישי) את הדברים.

ח"כ צביקה פוגל אמר בריאיון לגלי צה"ל: "אני לא מקבל את הערכתו של רונן בר. הוא, וגם שר הביטחון וראש הממשלה - שלא שונים מקודמיהם בתפקיד - תקועים יותר מדי שנים בקונספציה של 'בואו נרגיע ובואו נכיל' - ובינתיים אנחנו סופרים גופות".

גם ח"כ אלמוג כהן התייחס לאזהרתו ראש שב"כ. "בתקשורת יש ניסיון להקטין את המדיניות של השר במזרח ירושלים, מפני שאמרו פיתות, ניסו להקטין", הוא אמר בריאיון לרדיו 103. "זה הרבה מעבר לפקפוק והניסיון להקטין את מדיניות השר במזרח ירושלים. יש שם מבצע ומבצע גדול, מאסיבי, שעלול להבעיר את העיר, אבל בסופו של יום הכול עלול להבעיר את העיר, את המזרח התיכון. כל פעולה עלולה לעלות לנו בדם, אז נמשיך להירצח ברחובות? לקבור ילדים לפני כניסת שבת?".

"שנפסיק לפעול?", הוסיף ח"כ כהן, "תפקידו של ראש שב"כ מאוד ברור - סיכול טרור, סיכול חתרנות מדיניות וכו'. שיתעסק במה שהוא צריך לעשות. אני מכבד ומעריך אותו אבל תפקידו לא להעביר לגורמים מדיניים אזהרות כאלה ואחרות. בסוף ברור שכשיוצאים לפעילות התקפית זה עלול להתסיס את הצד השני. האלטרנטיבה של להמשיך להירצח ברחובות מאוד רעה בעיניי".

ח''כ צביקה פוגל
ח''כ צביקה פוגל | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

כזכור, אמש במהדורה המרכזית פורסם כי בעיצומו של גל הטרור הנוכחי שגבה עד כה את חייהם של 11 ישראלים, ראש שב"כ רונן בר קיים שיחה עם שר לביטחון לאומי איתמר בן גביר וביקש ממנו למתן את פעילת המשטרה במזרח ירושלים. בר אמר לבן גביר כי "הפעילות שלך מתסיסה ועלולה לגרום להתלקחות רחבה". בן גביר אמר בשיחה: "את הגישה שלכם ניסינו, זה לא הביא לביטחון".

ראש שב"כ אמר עוד כי "הפעילות שלך יוצרת בשטח תחושה של התנכלות קולקטיבית. זה מתסיס את ירושלים ועלול לגרום להתלקחות רחבה בעיתוי הרגיש הזה".

מדובר בשיחה חריגה מאוד, שכן ראש שב"כ לא מתקשר לשר בדרך כלל על כזה דבר. גורמי ביטחון התייחסו באחרונה לאפשרות של התלקחות כדבר שיקרה בוודאות. הצעדים שנעשו גורמים לעיכוב בחייהם של מעל 10 אלף פלסטינים בשכונות צפון ומזרח ירושלים, כמו עצירת ועיכוב 100 פלסטינים וחלוקת 500 דוחות חנייה ותנועה. בנוסף נהרסו 7 בתים, לאחר שנתניהו מנע הריסה של בתים נוספים וכן נמצאו 5 נשקים.

ח''כ אלמוג כהן
ח''כ אלמוג כהן

לתפיסת שב"כ, הצעדים עלולים לדחוף פלסטינים נוספים לטרור ולא למנוע אירועים נוספים. בשב"כ מסרו בתגובה: "איננו מתייחסים לשיח המקצועי שמקיים ראש שב"כ עם דרג מדיני".

מטעמו של בן גביר נמסר: "אינני מתייחס לשיחות פרטיות ומעריך מאוד את ארגוני הביטחון השונים, אבל חייבים להחליף דיסקט. במשך שנים לא נגענו במזרח ירושלים וזה מתפוצץ לנו בפנים, הגיע הזמן לאכוף את החוק גם במזרח ירושלים. משילות וריבונות יבהירו לטרוריסטים שיש בעלי בית למדינת ישראל".