עוד פרישה במרצ: זנדברג הודיעה כי לא תתמודד בבחירות

השרה להגנת הסביבה החליטה שלא להתמודד בבחירות לכנסת בניגוד להורוביץ שהודיע כי לא יתמודד בבחירות לראשות המפלגה, אך ירוץ ברשימה. "לוקחת הפסקה, מאמינה שהשפעתי"

זמן צפייה: 00:27

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, לשעבר יו"ר מרצ, הודיעה היום (שישי) כי לא תתמודד בבחירות לכנסת ה-25. "אני מלאת אמונה ואופטימיות על העתיד של מרצ", אמרה זנדברג, "השמאל וגוש השינוי, אבל חלחלה בי ההכרה שהנסיון החמישי יהיה בלעדיי".

"נתתי למסע הזה את המקסימום שלי", הוסיפה זנדברג, "כחברת כנסת, כיושבת ראש המפלגה, כשרה, באופוזיציה ובקואליציה, שירתתי את הדרך והציבור שבחר בי. אני מאמינה ששיניתי והשפעתי, ועכשיו זה יהיה הוגן לפנות את המקום לאחרות ואחרים שימשיכו אותו. אני רוצה להודות לחברות והחברים הרבים שכתבו, התקשרו, הפצירו בי בימים האחרונים להתמודד. הגלגל המפורסם שכל פוליטיקאי שואף להישאר עליו מרגיש כמו סיבוב במקום כעת. זה הזמן שלי לרדת ממנו".

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג
השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

החלטתה של זנדברג מצטרפת לזו של היו"ר הנוכחי ניצן הורוביץ, שהודיע כי לא יתמודד לראשות המפלגה, אך יתמודד בפריימריז ברשימה. כרגע, ח"כ יאיר גולן מתמודד לראשות המפלגה וברקע הניסיון לשכנע את זהבה גלאון לשוב למפלגה. אמש פורסם לראשונה בחדשות 13 כי היא צפויה להודיע על חזרתה לחיים הפוליטיים.

תמר זנדברג
תמר זנדברג

השרה זנדברג החלה את פעילותה הפוליטית בשנת 2003, כעוזרת פרלמנטרית של ח"כ רן כהן ממרצ, ובשנת 2008 נבחרה למקום השני ברשימת מרצ למועצת העיר תל אביב יפו. בשנת 2013 נבחרה למקום השישי ברשימת מרצ לכנסת, ובשנת 2018 נבחרה ליושבת ראש המפלגה.

שנה וחצי לאחר מכן הפסידה לניצן הורוביץ בבחירות לראשות המפלגה, ובבחירות לכנסת ה-23 הוצבה במקום הרביעי ברשימת "המחנה הדמוקרטי" לאחר שנבחרה במקום הראשון בפריימריז של מרצ. בבחירות לכנסת ה-24 הוצבה במקום השני ברשימת מרצ, ועם הקמת ממשלת בנט-לפיד מונתה לתפקיד השרה להגנת הסביבה, אותו היא תמלא עד תום כהונת הממשלה הנוכחית.