המו"מ על התיקים: קרב בין הליכוד לציונות הדתית על החינוך

נתניהו צפוי לתת את ביטחון הפנים לבן גביר, וסמוטריץ' מתעקש על החינוך. כמו כן, קרבות בליכוד לבין דרעי על האוצר. נתניהו ייפגש מחר עם כל ראשי הסיעות, למעט יו"ר עוצמה יהודית. לוח הזמנים המלא - וגם: האנשים שמקיפים את ראש הממשלה הנכנס וצפויים להמשיך איתו למשרד רה"מ

זמן צפייה: 02:47

ממשלת נתניהו השישית תתחיל לקרום עור וגידים בשבוע הקרוב. נתניהו וראשי הקואליציה המתהווה פועלים בנמרצות להציג ממשלה לכנסת במהלך השבועות הקרובים - והקרב על התיקים כבר בעיצומו. בינתיים, מתהווים לוחות הזמנים למשא ומתן הקואליציוני, וגם הקרבות על חלוקת התיקים כבר החלו.

ומהו לוח הזמנים? המשא ומתן, למעשה, כבר החל: נתניהו ייפגש בבוקר  עם כל ראשי הסיעות - חוץ מבן גביר שיגיע אליו רק ביום שני בשל יציאתו לנופש. ביום רביעי ועדת הבחירות המרכזית תפרסם את התוצאות הרשמיות ורק יום לאחר מכן, בחמישי, יחל הנשיא יצחק הרצוג יחל את התהליך שלאחריו צפוי המנדט להיות מוטל על נתניהו ביום ראשון. הכנסת תושבע ביום שלישי הבא, 15 בנובמבר. נתניהו, מצידו, מעוניין להקים את הממשלה סמוך כמה שיותר להשבעת הכנסת - או לכל היותר עד סוף החודש.

כאמור, בנוגע לחלוקת התיקים, נתניהו צפוי לתת את ביטחון הפנים לבן גביר, אך על תיק האוצר מתקיימת מלחמה בליכוד - ומחוצה לו: אריה דרעי רוצה גם הוא את התיק, אך נתניהו לא שש לתת לו אותו. על תפקיד שר החוץ נאבקים יריב לוין ואמיר אוחנה, ובחינוך מעוניין בצלאל סמוטריץ'. לגבי תיק המשפטים: הקרב הוא בין יריב לוין או דוד אמסלם - שמתעקש עליו. נתניהו, עם זאת, מעדיף להפקיד אותו בידי לוין.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-0511222014' autoplay='0' credit='' desc='האנשים שמקיפים את נתניהו וצפויים להמשיך איתו למשרד רה״מ ' poster='' kid='1_1sxyw7ad' duration='']

האנשים שמקיפים את נתניהו וצפויים להמשיך איתו למשרד ראש הממשלה

בינתיים, נתניהו כבר מתחיל לחשוב על הכוורת שתקיף אותו במהלך הכהונה הזו: חלק ניכר מהאנשים שליוו אותו במשרד ראש הממשלה בקדנציה האחרונה כבר לא איתו, והוא יצטרך למנות אנשים חדשים לתפקיד. ישנן כמה דמויות משמעותיות מאוד שמלוות את נתניהו גם במהלך השנה וחצי האחרונות – והן צפויות כן להשתלב בצוות הקרוב שלו: מי במשרד ראש הממשלה ממש, ומי בהיבטים הפוליטיים.

שגריר ישראל בארה"ב רון דרמר
שגריר ישראל בארה"ב רון דרמר | צילום: רויטרס

ראשית, צחי ברוורמן, מקורבו של נתניהו, שהיה ממלא מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה וגם מזכיר הממשלה ובחודשים האחרונים שוב מלווה את נתניהו באופוזיציה - צפוי להיכנס למשרד ראש הממשלה, אולי בתפקיד ראש הסגל וייתכן שכמנכ"לח המשרד. כמו כן, רון דרמר, לשעבר שגריר ישראל בארה"ב עשוי להשתלב בתפקיד מסוים בכוורת של ראש הממשלה.

בגזרת הייעוץ התקשורתי: יונתן אוריך ואיש הדיגיטל טופז לוק – שניהם ליוו את נתניהו גם באופזוציה והם צפויים להמשיך איתו. ומה בנוגע לייעוץ מבחוץ? ישנם כאלה שמהווים משקל משמעותי בקבלת ההחלטות, אבל לא צפויים להכנס בתפקיד רשמי. מדובר, לפחות בינתיים, במקורב נתן אשל.

כמו כן, מרבית התפקידים "המקצועיים" בלשכתו של לפיד יתפנו עם תום כהונתו: מדובר על תפקיד ראש המטה לביטחון לאומי וראש מערך ההסברה - תפקידים שאותם נתניהו יצטרך לאייש כבר בקרוב.