לפיד: "לקבוע תאריך לבחירות"; הקואליציה החרימה דיון באי-אמון

ראש האופוזיציה התייחס בישיבת סיעת יש עתיד לתקציב 2024 שאושר בממשלה ודרש: "שימו תקציב אחר, בלי כספים קואליציוניים ומשרדי ממשלה מיותרים", ואיים להגיש הצעת אי אמון תוך שבוע אם דרישתו לא תיענה. הוא הזהיר את רה"מ כי הממשלה תיפול בקרוב: "ייקח עוד חודש, חודשיים - בסוף זה יגיע. ראשי הקואליציה מחרימים את הדיון על אי-אמון: "לא ניקח חלק במופעים פוליטיים בזמן מלחמה"

זמן צפייה: 03:09

ראש האופוזיציה יאיר לפיד קרא היום (שני) בפתח ישיבת סיעת "יש עתיד" לראש הממשלה בנימין נתניהו: "בוא נשב ונסגור תאריך לבחירות. הרי בסוף זה יקרה ממילא, באי-אמון קונסטרוקטיבי או שיהיה רוב לפיזור הכנסת. ייקח עוד חודש, עוד חודשיים - בסוף זה יגיע. יש מספיק אנשים בקואליציה שלך שלא יכולים לשאת את זה יותר. גם אתה יודע שהממשלה הנוכחית מסוכנת לעם ישראל". ברקע, לקראת הדיון וההצבעה בנוגע לאי-אמון אחר הצהריים, הודיעו ראשי כי יחרימו את הדיון: "לא ניקח חלק במופעים פוליטיים בזמן מלחמה".

לפיד הסביר: "זו ממשלה לא כשירה לנהל מלחמה, לא כשירה לנהל כלכלה במשבר. אחרי האסון הגדול בתולדות המדינה, צריך ממשלה שתקבל מחדש את אמון הציבור, את אמון מערכת הבטחון, שתהיה לה תוכנית ליום שאחרי. ישראל צריכה שינוי, והשינוי יגיע, אבל אפשר לעשות אותו בלי לקרוע את העם. הגיע הזמן שההנהגה תתן דוגמה שאפשר לעשות את זה אחרת. באופן מכבד, באופן מוסכם, בהחלטה משותפת של שני חלקי הבית".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד
ראש האופוזיציה יאיר לפיד | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

יו"ר יש עתיד התייחס גם לתקציב 2024 מעורר המחלוקת שאושר בממשלה לפני שבוע. לפיד אמר: "לפני שבועיים הודענו שאם ממשלת ישראל תשים תקציב עם כל הכספים הקואליציוניים, עם כל המשרדים המיותרים, בלי שום התחשבות בציבור היצרני והעובד, בלי שום התחשבות באנשי המילואים, אז אנחנו נעשה מה שלא עשינו מתחילת המלחמה - נשים בתגובה הצעת אי אמון בממשלה".

"אתמול הממשלה דחתה בשבוע את התקציב, אז אנחנו נחכה עוד שבוע עם הצעת אי אמון. יש להם הזדמנות נוספת לעשות את מה שהם הבטיחו: לשים תקציב אחר לגמרי. בלי כספים קואליציוניים, בלי משרדי ממשלה מיותרים, בלי פוליטיקה על חשבון אזרחי ישראל".