יאיר נתניהו שיתף פוסט נגד הרמטכ"ל - רה"מ הגיב אך לא גינה

בפוסט, שבנו של ראש הממשלה מחק זמן קצר לאחר ששיתף, הואשם הלוי בחולשה אל מול סרבני המילואים ואף נטען שהוא מנסה לגלגל את האחריות לממשלה. עוד הומלץ להלוי: "אל תסתנוור מהכותרות". רה"מ הגיב, אך לא התייחס באופן ישיר לדברים: "הרמטכ"ל פועל לילות כימים לביטחון ישראל"

זמן צפייה: 02:30

בנו של ראש הממשלה יאיר נתיהו שיתף היום (שני) ברשתות החברתיות הודעה התוקפת את הרמטכ"ל - אך לאחר זמן קצר הוא מחק אותה. בהודעה, שנכתבה על ידי פעיל הליכוד ארז תדמור, מואשם הרמטכ"ל בטיפול כושל במשרתי מילואים שמסרבים להתייצב לשירות בעקבות קידום חוקי המהפכה המשפטית: "צה"ל יהפוך לצבא היחיד בעולם שלא מטפל משמעתית בממרידים, אלא מזמן אותם לסדנאות לשחרור מתחים ולמעגלי שיח".

"כעת כשמתברר, כמה מפתיע, שזו לא אסטרטגיה מנצחת, הוא מנסה לגלגל את האחריות לממשלה", נכתב בהמשך. עוד הומלץ לרמטכ"ל "אל תסתנוור מהכותרות בעיתונים", כשלסיום נקבע: "במבחן ההיסטוריה, כשהערפל יתפזר והאבק ישקע, אתה מר הלוי תיזכר כרמטכ"ל הכושל וההרסני בתולדות צה"ל ומדינת ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לדבריו אך לא התייחס באופן ישיר ולא גינה אותם: "מדינת ישראל עומדת בפני אתגרים גדולים וכראש ממשלת ישראל אני פועל לילות כימים יחד עם שר הביטחון, הרמטכ"ל, בכירי צה"ל וזרועות הביטחון, כדי להבטיח יחד את ביטחון ישראל בכל מצב".

הרמטכ''ל הרצי הלוי בגבול הצפון
הרמטכ''ל הרצי הלוי בגבול הצפון | צילום: דובר צה''ל

שר הביטחון יואב גלנט גיבה את הרמטכ"ל וצייץ בתגובה לדברים: "הרמטכ״ל רא״ל הרצי הלוי הוא אחד מהקצינים המצטיינים שפגשתי בכל שנותיי בצה״ל ובמערכת הביטחון - מפקד אמיץ, ישר, ענייני, קר רוח, מעמיק ושקול. אזרחים רבים במדינה חבים לו את חייהם. עם ישראל זכה שבשעות מורכבות אלו הרמטכ״ל הלוי מוביל את צה״ל".

שר המשפטים לשעבר ח"כ גדעון סער הגיב גם הוא וצייץ: "הרמטכ״ל רב אלוף הרצי הלוי הוא אדם וקצין ראוי, ערכי ופטריוטי שכל מדינה היתה משתבחת בשכמותו. הוא נמנה על דרג מקצועי מעולה ומסור שמשרת תחת הממשלה הכושלת, העלובה וההרסנית ביותר בתולדות ישראל. כך הוא ייזכר. כך הם יזכרו".

מנגד, ח"כ טלי גוטליב הצטרפה להתקפה על הרמטכ"ל וכתבה: "רמטכ״ל שדואג לעם ישראל לא ידבר בתקשורת על פגיעה בכשירות צהל, שהרי הוא מדבר ישירות לאוזני אוייבינו!! דברי ההפחדה והתבהלה של הרמטכ״ל מטרתן להחליש את ממשלת הימין ולחזק ולעודד את אנשי המחאה. הכל פוזיציה! הכל!".

שר הביטחון יואב גלנט
שר הביטחון יואב גלנט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אתמול, פורסמה בחדשות 13 שיחת הצעקות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו והרמטכ"ל. ביום שישי בערב נתניהו יזם שיחת ועידה עם השר גלנט, הרמטכ"ל הלוי ומפקד חיל האוויר תומר בר והטיח בקצינים: "זה צבא שמשתלט על מדינה, אתם פוגעים בהרתעה. למה אתם מוציאים כותרות כאלה?". את הדברים אמר בעקבות שיחת מפקד חיל האוויר עם טייסי המילואים שבה הזהיר מפני פגיעה בכשירות החיל.

במהלך הפגישה ביקש ראש הממשלה מהלוי ובר שיכחישו את הידיעות על פגיעה בכשירות. הוא הטיח בהן האשמות על "פגיעה בהרתעה". בתגובה, הרמטכ"ל השיב: "אני לא יכול לעמוד מנגד כשהכשירות נפגעת".