בנט על הרב דרוקמן: "לא ראה בעין יפה את הממשלה - אך סלד מהסתה"

ראש הממשלה לשעבר סיפר לספי עובדיה ויניר קוזין בגלי צה"ל על הרב דרוקמן שהלך לעולמו אמש: "לא רק שהוא לא התבטא בצורה כזאת הוא גם יצא בצורה פומבית נגד התבטאויות קיצוניות". בנט הוסיף גם כי הרב דרוקמן עבד בצמוד לשרי הממשלה כדי למצוא פתרונות

הרב חים דרוקמן ז"ל וראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט
הרב חים דרוקמן ז"ל וראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט | צילום: מרק ישראל סאלם, פול/ פלאש 90

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט סיפר הבוקר (שני) לספי עובדיה ויניר קוזין בגלי צה"ל על קשריו עם הרב חיים דרוקמן שהלך לעולמו אמש: "הרב דרוקמן לא ראה בעין טובה את הממשלה שהקמתי אבל הוא סלד מההסתה והמילים הקשות שהוטחו נגדנו. לא רק שהוא לא התבטא בצורה כזאת הוא גם יצא בצורה פומבית נגד התבטאויות קיצוניות".

בנט הוסיף: "הוא עבד יחד עם שר הדתות מתן כהנא על חוק הגיור וניסה להביא פתרון. איילת שקד סיפרה לי בזמנו שדיברה איתו והוא הביע את מורת רוחו מול המילים הקשות, וזה לא שלא הייתה לו ביקורת".

הרב חיים דרוקמן
הרב חיים דרוקמן | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

הרב דרוקמן, מהבולטים שברבני הציונות הדתית, הלך לעולמו כאמור אמש בגיל 90 לאחר שחלה בפעם השנייה בקורונה והיה מאושפז בבית החולים, במערכת הפוליטית הגיבו על לכתו של הרב שכיהן בעבר כחבר הכנסת, סגן שר הדתות מטעם המפד"ל וזכה בפרס ישראל על מפעל חיים ב-2012.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד לרב: "אני מבכה את פטירתו של הרב חיים דרוקמן זצ"ל. הרב דרוקמן היה שליח ציבור ומנהיג רוחני שהוביל בחזון ובמעשה כמה ממפעלי התורה, הציונות והתחייה החשובים ביותר של דורנו. תורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל עמדו לנגד עיניו יום-יום שעה-שעה, והוא הקדיש את חייו במסירות נפש למען מדינת ישראל והעם היהודי. עמדתי עמו בקשר חם וקרוב לאורך השנים ותמיד שאבתי ממנו תובנות חשובות ומשכילות וזאת אמרתי לו, למשפחתו ולמוקיריו לא פעם. תנחומי למשפחתו, אוהביו ותלמידיו. חבל על דאבדין ולא משתכחין".

הרב חיים דרוקמן
הרב חיים דרוקמן | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

ראש הממשלה יאיר לפיד כתב גם הוא: "משתתף בצער המשפחה ורבבות תלמידיו של הרב חיים דרוקמן. ניצול שואה, מקים ישיבת אור עציון, תלמיד חכם, חתן פרס ישראל ואדם שכולו אהבת ישראל. יהי זכרו ברוך".

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו אמר כי "מאור גדול של אהבת ישראל כבה היום", והוסיף: "לעת פרידה זו מן הרב חיים דרוקמן, ליבי דואב עמוקות עם משפחתו היקרה ועם רבים-רבים בעם. מדינת ישראל איבדה מנהיג רוחני גדול, ואני איבדתי ידיד אישי שהוקרתי מאוד. כמי שחווה על בשרו בילדותו את אימי השואה, הרב דרוקמן התמסר עם עלייתו ארצה לבניין האומה.מצפן דרכו היה השליחות לטובת כלל ישראל".

בנימין נתניהו והרב דרוקמן
בנימין נתניהו והרב דרוקמן | צילום: לע''מ

עוד הוסיף נתניהו: "כראש מערך הגיור במשרד ראש הממשלה, הוא נקט כדרכו בקודש גישה מקרבת לבבות שסייעה להצטרפותם של רבבות עולים חדשים לשורות עמנו.אש השליחות שבערה ברב דרוקמן לא כבתה והניצוצות שלה טמונים עמוק בליבם של אלפי תלמידיו.דרכו תימשך לדורות - ברוח דבריו של מורו ורבו, הרב קוק זצ"ל: "הבו אור, הבו קודש, הבו יושר, הבו צדק, הבו חיים שהם ראויים לשמם, לישראל".