ההפרעות לרמטכ"ל בוועדה החשאית: גוטליב לא הפסיקה לקטוע את הלוי

לפי גורמים בכנסת, בעת סקירה שמסר הרמטכ"ל בפני ועדת החוץ והביטחון הוא נאלץ להתמודד עם הפרעות חוזרות ונשנות מכיוונה של ח"כ טלי גוטליב, ששאלה אותו שאלות רבות מבלי לחכות שיסיים את דבריו כפי שנהוג - עד שבאופן חריג יו"ר הוועדה אדלשטיין נאלץ לאיים שיוציא אותה החוצה. גוטליב מסרה כי "מחובתי לשאול שאלות"

זמן צפייה: 02:48

לראשונה מאז תחילת המלחמה, הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי הגיע היום (רביעי) לוועדת החוץ והביטחון של הכנסת במטרה לדון בהתקדמות הלחימה ברצועת עזה, אלא שעל פי גורמים שנכחו בדיון, במהלך הסקירה, הוא נאלץ להתמודד עם הפרעות חוזרות ונשנות על ידי ח"כ טלי גוטליב שהפנתה אליו שאלות רבות - מבלי לחכות שיסיים את דבריו כפי שנהוג. יש לציין שזה קרה במהלך מלחמה, כאשר זמנו של הרמטכ"ל גם כך יקר וקצוב.

הגורמים מסרו עוד כי הם לא מתרשמים שההפרעות והשאלות שגוטליב הפנתה לעברו של הלוי היו ענייניות או חשובות מספיק והתחושה הכללית היא שמטרתה הייתה להתקיל את רא"ל הלוי שוב ושוב. בשלב מסויים, יו"ר הוועדה יולי אדלשטיין התריע באופן חריג בפני ח"כ גוטליב שהוא ייאלץ להוציא אותה החוצה.

הרמטכ"ל הרצי הלוי
הרמטכ"ל הרצי הלוי (ארכיון) | צילום: דובר צה"ל

בתגובה לכך, גוטליב הוציאה מכתב ובו דרשה באופן בהול להורות לאדלשטיין לזמן את הרמטכ"ל הלוי להתייצב בפני הוועדה כדי שיהיה אפשר לשאול אותו שאלות פעם נוספת וכי אם לא יקרה הדבר, אין בכוונתה "לעמוד מנגד והשאלות בדבר משך, תימרון, זירות, סיוע הומניטרי, דלק, בתי חולים המהווים מפקדות ועוד ועוד תיאלצנה להישאל מעל בימת הכנסת בגלוי". לחדשות 13 גוטליב אמרה: "חובתי לשאול שאלות וכפי שאמר הרמטכ"ל שאלותיי חשובות ונוקבות".