סער: "אם לא נוכל להשפיע על המלחמה - לא נהיה בממשלה"

בישיבת הסיעה הראשונה של "הימין הממלכתי" מאז פירוק השותפות עם גנץ, יו"ר המפלגה גדעון סער נשא דברים והסביר את הדרישה להיכנס לקבינט המלחמה המצומצם. עוד התייחס להתנהלות המערכה הצבאית: "בניגוד להצהרות, עד כה לא הייתה התקדמות ברפיח, או בהשלמת המלאכה במחנות המרכז"

השר גדעון סער בישיבת הסיעה
השר גדעון סער בישיבת הסיעה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר ההודעה על פירוק השותפות עם השר בני גנץ ומפלגת כחול לבן, מפלגת "הימין הממלכתי" בראשות השר גדעון סער, קיימה היום (שני) ישיבת סיעה. בפתח הישיבה התייחס סער לפרידה מגנץ, ולדרישתו להיכנס לקבינט המלחמה המצומצם: "אנחנו תובעים את האפשרות לנסות ולהשפיע על שינוי כיוון במלחמה, ולהשמיע את קולנו במוקד הניווט שלה. הצטרפנו לממשלה כדי להשפיע בעניין המלחמה. אם לא נוכל לעשות זאת, לא נוכל להיות בממשלה".

בדבריו הביע סער את דעתו על ניהול המערכה עד כה, ואמר כי "קצב ההתקדמות הצבאי וקצב הלחץ הצבאי, ירדו בחודשים האחרונים". עוד הוסיף: "בניגוד להצהרות, עד כה לא הייתה התקדמות ברפיח, או בהשלמת המלאכה במחנות המרכז".

לפי סער, "לדשדוש יש השלכה ישירה על הארכת המערכה בגבול הצפון, וגם בזירה הבינלאומית חלוף הזמן אינו מועיל לנו בלשון המעטה. היינו צריכים להיות כבר במקום אחר, צריך להגביר את הלחץ הצבאי על חמאס, ולכך יש השפעה על היכולת לממש בהתאם מתווה חטופים חדש".

ריצה משותפת בבחירות 2022. גנץ וסער
גנץ וסער בזמן ההכרזה על ריצה משותפת בבחירות 2022 | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ביום שלישי סער הודיע כי הוא מפרק את המחנה הממלכתי, וסיעת תקווה חדשה תפוצל מכחול לבן. בכנס פעילים בת"א לסיכום הבחירות לרשויות המקומיות, הודיע סער על המהלך - ודרש להצטרף לקבינט המלחמה. הוא אמר: "אני מכבד את ידידיי, נציגי המחנה הממלכתי בקבינט המלחמה, אך לצערי הם אינם מבטאים בו את הקול, העמדות והדגשים שאני הייתי מביא לשם". זמן קצר לאחר ההצהרה, גנץ הגיב על הודעת סער בציוץ בחשבון הטוויטר שלו,וכתב: "תודה ובהצלחה".

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, התייחס לפירוק בפתח ישיבת הסיעה של מפלגתו שהתקיימה למחרת הדברים, ואמר: "לא ידעתי על עצם ההצהרה אתמול, אך לא הופתעתי". על בקשתו של סער להצטרף לקבינט המלחמה המצומצם אמר: "אם זה עובד, אז אין צורך לתקן". עוד אמר השר: "זה לא הזמן לעסוק בפוליטיקה. העניין הוא לא אני או מפלגתי, אלא מדינת ישראל".

סער הגיב בחשבון הטוויטר שלו לדברי השר גנץ: "אני בחרתי להיפרד מהשר גנץ בכבוד. לצערי, התנגדותו של השר גנץ לצירופי לקבינט המלחמה אינה עניינית ואינה מטעמים של טובת המדינה. בדיוק כפי שהייתה התנגדותו בתחילת המלחמה לצירופו של ח"כ אביגדור ליברמן לקבינט המלחמה. אבל - לגופו של עניין - גנץ טועה. התנגדותו לשינוי הרכב הקבינט המצומצם נשענה על אבחנה שגויה: 'מה שעובד לא צריך לתקן'. ציבור רחב מאוד מרגיש ויודע שיש הרבה מה לתקן באופן ניווט המלחמה על-ידי הקבינט המצומצם. ציבור רחב מאוד רואה שמזה זמן רב, האמצעים הננקטים אינם הולמים את יעדי המלחמה".