יש נציג לקואליציה: ח"כ קרויזר נבחר לוועדה למינוי שופטים

אחרי שבחודש שעבר נכשל התרגיל של הקואליציה, שבסופו נבחרה ח"כ אלהרר כנציגת האופוזיציה בוועדה, הכנסת השלימה את ההליך, ונציג הקואליציה יהיה חבר הכנסת יצחק קרויזר מעוצמה יהודית. לפיד: "אם הוועדה לבחירת שופטים לא תכונס בתוך 14 ימים - אעתור לבג״ץ"

זמן צפייה: 02:37

כחודש אחרי התרגיל הכושל של הקואליציה, שלאחריו נבחרה ח"כ קארין אלהרר מיש עתיד כנציגת האופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים, הכנסת הצביעה היום (רביעי) על בחירת נציג שני לוועדה, ובסיום התהליך נבחר חבר הכנסת יצחק קרויזר מעוצמה יהודית, כנציג הקואליציה בוועדה.

המועמדים האחרים שהתמודדו היו ח"כ רון כץ (יש עתיד), ח"כ יצחק קרויזר (עוצמה יהודית) וח"כ עידן רול (יש עתיד). ח"כ משה סולומון (הציונות הדתית) משך הבוקר את מועמדותו.

ח''כ יצחק קרויזר
ח''כ יצחק קרויזר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתום בחירת הנציגים לוועדה, ראש האופוזיציה יאיר לפיד שיגר מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין, בו הוא כותב כי אם הוועדה לבחירת שופטים לא תכונס בתוך 14 ימים - הוא יעתור לבג"ץ. לטענת לפיד, לשר המשפטים אין מקום לשיקול דעת בחובה לכינוס הוועדה, והוא אומר כי "אי כינוס הוועדה מהווה התעלמות מהאינטרס הציבורי ומקורה בשיקולים שאין בסמכות שר המשפטים לשקול".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, אמר עם פרסום תוצאות הבחירות לוועדה לבחירת שופטים כי "הדרך היחידה הריאלית למנוע את הפגיעה הקשה באזרחי ישראל, למנוע את הפגיעה בביטחון ישראל ובכלכלה, ולמנוע את הקרע העצום ביננו היא לעצור את תהליכי החקיקה, לחזור לדיונים ולחתור לרפורמה בהסכמה. אני קורא לנתניהו ולחברי הקואליציה - עיצרו הכל ונחזור לדבר על הכל. אל תקרעו את העם, אל תהרסו את המדינה".

גנץ ולפיד
גנץ ולפיד | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתום הההצבעה הובלה הקלפי אל לשכתו של מזכיר הכנסת, עו"ד דן מרזוק, שם החל תהליך ספירת הקולות על-ידי ועדת הקלפי, המורכבת משני חברי כנסת מהקואליציה ושני חברי כנסת מהאופוזיציה. ספירת הקולות מפוקחת על-ידי מזכיר הכנסת והלשכה המשפטית של הכנסת. עם סיום הספירה, הוגשו ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה התוצאות הרשמיות, והוא הכריז עליהן במליאה.

קארין אלהרר ויריב לוין
קארין אלהרר ויריב לוין | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לפני כשבוע הפנתה ח"כ אלהרר שאילתא במליאה לשר המשפטים יריב לוין בנוגע למחסור בשופטים והעיכוב במינויים, בשל העובדה שאין בכוונתו לכנס את הוועדה. הוא השיב: "אינני חושב שנכון שוועדה בהרכב מעוות כזה תתכנס. זה מצב שמחייב תיקון". עוד אמר לוין: "רצינו והסכמנו לחכות חודשים לשיחות בבית הנשיא. לצערי, האופוזיציה החליטה לפרוש מהשיחות ללא סיבה נראית לעין. נדרש תיקון בהרכב הוועדה ואני מקווה שזה גם יתבצע".