לאחר מעצר הבכיר במיל' בחיל האוויר: אלפים מפגינים ברחבי הארץ

המשתתפים התאספו מול מעון רה"מ ובכמה מוקדים נוספים, ומוחים נגד רה"מ ומה שהם מכנים "השחיתות השלטונית". עוד קוראים המפגינים לשחרורו של תא"ל אמיר השכל, שנעצר בהפגנה אמש וטרם שוחרר

זמן צפייה: 03:49

אלפי בני אדם לוקחים הערב (שבת) חלק בהפגנות שנערכות בכמה מוקדים ברחבי הארץ, במחאה נגד "השחיתות השלטונית" לדבריהם ונגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. בנוסף קוראים המוחים לשחרורו של תא"ל אמיר השכל, בכיר לשעבר בחיל האוויר, שנעצר בהפגנה שנערכה אמש מול מעון ראש הממשלה. בנוסף להשכל, ישנם עוד שני מפגינים שנעצרו וטרם שוחררו, לאחר שסירבו לחתום על הסכם לפיו לא ישתתפו בהפגנה בימים הקרובים. הדיון בעניינם ייערך הערב בבית משפט השלום בירושלים, וגם לשם צפויים להגיע המפגינים. בנוסף יגיעו כמה בכירים במערכת הביטחון, במטרה להביא תמיכה בהשכל.

מוקד ההפגנה המשמעותי הוא מול מעון ראש הממשלה בירושלים. בין היתר, הגיע למקום יו"ר תל"ם משה (בוגי) יעלון, שנשא דברים. יעלון דיבר בשבחו של השכל, תקף את המשטרה על מעצרו, את התנהלות נתניהו ואת השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה. כוחות משטרה נמצאים במקום, וחסמו לתנועה את הרחובות בן מימון ועזה/ארלוזרוב עד כיכר פריז.

שר הביטחון בני גנץ כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "הזכות להפגין היא זכות קדושה במדינת ישראל ואסור בתכלית האיסור לפגוע בה אלא במקרי קיצון.
לכן, מהמידע שברשותי, אני סבור שצריך לשחרר את שלושת עצורי ההפגנה ללא תנאים מגבילים. אני מאמין שכך יעשה בית המשפט וכמובן שנכבד כל החלטה".

עוד בחדשות 13:

המשטרה על המעצרים בהפגנה מול בית רה"מ: "מחאה בלתי חוקית"

הפגנה מול מעון רה"מ: בכיר לשעבר בחיל האוויר עוכב

הפגנה נגד ראש הממשלה נתניהו בחיפה
הפגנה נגד ראש הממשלה נתניהו בחיפה | צילום: חדשות 13

"שוחחתי עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה הערב. הוא סיפר לי על הפגיעה שנעשתה בסדר הציבורי וחסימת הכבישים, ואמרתי לו כי לצד הגיבוי המלא שלי למשטרת ישראל בפעילותה מול כל אזרח - לא משנה מה תפקידו, מעמדו או דרגתו, יש לקדם מדיניות מרחיבה בכל הקשור לזכות המחאה וחופש הביטוי.
לצערי, שמעתי במהלך סוף השבוע מצד מספר פוליטיקאים התבטאויות חסרות אחריות בנוגע למשטרת ישראל ומניעיה. אלו דברים חמורים. כדאי שנזכור כולנו- יש לנו משטרה אחת ושלטון חוק אחד. אני סומך על המשטרה שתתחקר את הנושא בצורה מקצועית".

שר החוץ גבי אשכנזי התייחס גם הוא למעצר בחשבון הטוויטר שלו: "התמונות להן נחשף הציבור במהלך השבת, בהן נראה השכל אזוק בידיו וברגליו, הן תעודת עניות לדמוקרטיה בישראל. אני מעריך את פועלו ועמדתו, כואב את מעצרו וקורא לשחרורו המיידי ללא כל תנאים מגבילים. תא"ל (מיל׳) אמיר השכל רכש במחיר מלא, בחייו ובפועלו, את הזכות והחובה לומר את דעתו, להביע מחאה ולהפגין. משטרת ישראל נדרשת לאחריות, שיקול דעת ויד קשה על המעצרים".

בתוך כך, נתניהו גינה בתקיפות את הפוסט שפרסם הזמר אפרים שמיר ובו גידף בבוטות את ראש הממשלה ובני משפחתו. ה"הסתה בשמאל מסוכנת ואינה יודעת גבול", כתב נתניהו בעמוד הטוויטר שלו. "זה מה שכתב אפרים שמיר. אף אחד לא מגנה. נגיש נגדו תלונה במשטרה".

[brightcove_iframe video_id='news-part-2006271920' autoplay='0' credit='' desc='מחאה בכפר יהושע' kid='1_q440fix7' duration='25'']

מוקדם יותר היום מסרה המשטרה, בתגובה לביקורת הציבורית שהוטחה אחרי שנעצרו אתמול מספר מוחים בהפגנה מול בית ראש הממשלה בירושלים, כי המחאה הייתה בלתי חוקית.

"במהלך מחאה בלתי חוקית שהתקיימה אמש בסמוך למעון ראש הממשלה, מאות מפגינים חסמו ציר מרכזי ומנעו מעבר רכבים לזמן ממושך תוך שהפרו את הסדר הציבורי", מסרה המשטרה. "לכן עוכבו מספר מפרי סדר וביניהם, אדם שזוהה כמוביל ומארגן ההפגנה הבלתי חוקית (אמיר השכל)".

"לאחר שנחקר בחשד להפרת הסדר והשתתפות בהפגנה בלתי חוקית, ביקשו חוקרי המשטרה לשחררו בתנאים ובהרחקה מהמקום, אולם הוא סרב לכך מבחירה. אי לכך ובהתאם לזאת המשטרה נאלצה לעוצרו. במשטרה מדגישים כי נמשיך לאפשר לכל אדם את חופש הביטוי והמחאה כחוק, אולם לא נאפשר לאף אדם הפרה כה בוטה של החוק ושיבוש הסדר הציבורי בניגוד לחוק".

הפגנה בצומת לטרון נגד מעצר תא''ל אמיר השכל
הפגנה בצומת לטרון נגד מעצר תא''ל אמיר השכל | צילום: נועם ספרן
הפגנה נגד ראש הממשלה נתניהו בחיפה
הפגנה נגד ראש הממשלה נתניהו בחיפה | צילום: חדשות 13