הכנות ל"הפגנת המיליון" - והקריאה החריגה של העיתון החרדי

בימין נערכים כבר זמן רב ל"הפגנת המיליון" שתיערך הערב בירושלים, אך בעיתון החרדי "יתד נאמן" קראו לחרדים שלא להגיע. גם במשטרה מתכוננים בהתאם, כאלף שוטרים יוצבו במקום במטרה לשמור על המפגינים - ולמנוע מקבוצות קיצוניות להפר את הסדר

זמן צפייה: 20:52

במשטרה ובמערכת הפוליטית נערכים לקראת הפגנת התמיכה ברפורמה המשפטית שתתקיים הערב (חמישי) בירושלים ומכונה על ידי המארגנים "הפגנת המיליון". העיתון החרדי המזוהה עם מפלגת דגל התורה, חלק מסיעת יהדות התורה, פרסם הבוקר מאמר מערכת הקורא לחרדים: "מי שהוא חרדי ידיר רגלו משם".

מאמר המערכת החריג קורא לחרדים שלא להגיע להפגנת המיליון ומסביר כי "אנחנו הולכים עם הימין בבירור בהוראת רבותינו, אבל לא שייכים ולא יוצאים למערכה משותפת. אנחנו בעד הרפורמה המשפטית ונגד ההשתלטות של הטרור הליברלי באופן דיקטטורי, על חיי העם".

עם זאת, כאמור, במאמר נכתב כי על החרדים לא להשתתף בהפגנה ואף משתמש ברטוריקה חמורה: "מי שיוצא להפגנות ימין, אינו נמנה על קהלנו. נשללה ממנו האזרחות של בית ד'. פג תוקף הדרכון".

Whatsapp Image 2023 04 27 At 0
שער עיתון ''יתד נאמן'' הבוקר

בהפגנה צפויים לנאום חברי כנסת ושרים מהימין, ביניהם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וח"כ שמחה רוטמן. בנוסף, תנאם הדוגמנית נטלי דדון ופעילי ימין נוספים. חברי הכנסת והשרים דוחפים כבר זמן רב את ההפגנה ומקדמים אותה ברשתות החברתיות.

Whatsapp Image 2023 04 05 At 1
השר איתמר בן גביר | צילום: אוליבייה פיטוסי, פול

בתוך כך, במשטרה נערכים להפגנה גדולה וכאלף שוטרים ולוחמי מג"ב יוצבו בעיר במטרה לשמור על הסדר במקום. המארגנים מקווים להגעתם של כמאה אלף איש, אך ייתכן שיגיעו אף יותר.

במשטרה חוששים מהתפרעות אלימה של חברי קבוצות הימין הקיצוני, כפי שנראתה בהפגנות קודמות. המשטרה מנסה למנוע את הגעתם של פעילים קיצוניים אלו למקומות "תפר" בעיר - בהם נמצאים גם תושבי מזרחי ירושלים, מהחשש כי ינסו להפר את הסדר ולתקוף את אותם תושבים.