נתניהו: "לפלסטינים היה וטו על השלום יותר מדי זמן"

לקראת טיסת המשלחת הישראלית מחר לאבו דאבי, נתניהו נפגש עם יועצי נשיא ארה"ב, קושנר ואובריאן, ונשא דברים ממעונו בי-ם: "אם היינו צריכים לחכות לפלסטינים בשביל שלום - היינו מחכים לנצח"

בנימין נתניהו

לקראת טיסת המשלחת הישראלית מחר לאבו דאבי, ראש הממשלה נפגש היום (ראשון) עם היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית רוברט אובריאן ועם יועצו של הנשיא האמריקני ג'ארד קושנר. לאחר מכן ראש הממשלה נשא דברים ואמר כי "לפלסטינים היה וטו על השלום יותר מדי זמן - לא רק בין ישראל לפלסטינים, אלא בין ישראל ולשאר העולם הערבי".

"אם היינו צריכים לחכות לפלסטינים בשביל השלום - היינו מחכים לנצח", המשיך ראש הממשלה. "הבעתי את נכונותי לדון בהסכם שלום עם הפלסטינים תוך התבססות על תוכנית טראמפ. ככל שיותר מדינות מוסלמיות יצטרפו למעגל השלום, הפלסטינים יבינו שהווטו שלהם מתמוסס".

ההצהרה המלאה: 

לאחר מכן נפגשו ראש הממשלה החליפי בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי עם קושנר ואובריאן. בפגישה בירך גנץ את קושנר על הצלחתו של הממשל האמריקני להביא לפריצת דרך בנורמליזציה מול איחוד האמירויות. לדברי גנץ, "טוב יעשו הפלסטינים אם יפסיקו לעמוד בסירובם לשיח ויחזרו לשולחן המשא ומתן".

קושנר נשא גם דברים ואמר כי "היום אנחנו חוגגים פריצת דרך לשלום, וזו הייתה דרך ארוכה. הרבה שנים הכריזו כי המצב במזרח התיכון אבוד, ואני הרגשתי שיש רוח של שינוי ויש. יש שיח ישיר בין שרי החוץ, והם הסירו את חוק החרם מעל ישראל. זה צעד גדול קדימה, והוא משמעותי יותר עבורי ומשפחתי משאוכל לתאר".

היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית אמר כי "בקרוב ישראל ואיחוד האמירויות ישלחו שגרירים ויתחילו שיחות על שיתוף פעולה בתחומים שונים, כולל בריאות, כלכלה, חינוך ועוד. שיתוף הפעולה בין המדינות ייצור שינוי יוצא דופן במזרח התיכון. אנחנו מקווים שמדינות ערביות אחרות ילכו בעקבות איחוד האמירויות ויצטרפו לשלום עם ישראל וינרמלו את יחסיהם".

כאמור, מחר תצא המשלחת הישראלית והאמריקנית מנתב"ג לאבו דאבי לשיחות לקידום הסכם השלום והנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות על מטוס הבואינג 737 של החברה, הקרוי על שם העיר "קרית גת". כמחווה לקראת הטיסה, הודבקו המילים שלום בעברית, אנגלית וערבית.

מטוס אל על הראשון לאמירויות, ועליו הכיתוב ''שלום'' בעברית ובערבית | צילום: חדשות 13

אתמול חתם נשיא איחוד האמירויות חליפה בן זאיד אל-נהיאן על צו המבטל את חוק החרם הכלכלי על ישראל. בכך תתאפשר חתימתם של הסכמים כלכליים ומסחריים בין שתי המדינות. לדברי הנשיא, מטרת הצו היא "תמיכה בשיתוף פעולה בילטראלי על מנת לבסס יחסים בין שתי המדינות".