יש רשימה לסמוטריץ': אופיר סופר נבחר במקום הראשון

חבר הכנסת סופר הוא המנצח הגדול בפריימריז של הציונות הדתית, והוא יוצב במקום השני ברשימה אחרי יו"ר המפלגה בצלאל סמוטריץ'. במקום השני נבחרה ח"כ אורית סטרוק, במקום השלישי ח"כ שמחה רוטמן, ובמקום הרביעי - ח"כ מיכל וולדיגר • התוצאות המלאות

זמן צפייה: 02:45

ח"כ אופיר סופר הוא המנצח הגדול הערב (שלישי) בפריימריז שהתקיימו במפלגת "הציונות הדתית", לאחר שנבחר במקום הראשון - וימוקם במקום השני ברשימה אחרי יו"ר המפלגה בצלאל סמוטריץ'. במקום השני נבחרה ח"כ אורית סטרוק, ובמקום השלישי ח"כ שמחה רוטמן.

ח"כ מיכל וולדיגר נבחרה במקום הרביעי, ואחריה נבחרו צבי סוכות, יצחק חי זאגא, ארנון סגל, נעמה זרביב ורחלי צינקין, שנבחרה במקום העשירי - ותוצב במקום ה-11 ברשימה.

הנבחרים של מפלגת הציונות הדתית
הנבחרים של מפלגת הציונות הדתית | צילום: יוסי זליגר

מועמדי מפלגת הציונות הדתית לבחירות לכנסת ה-25
מועמדי מפלגת הציונות הדתית לבחירות לכנסת ה-25

מוקדם יותר היום פרסם יו"ר הליכוד בנימין נתניהו סרטון ובו הוא קורא לריצה משותפת של הציונות הדתית עם מפלגת עוצמה יהודית בראשות ח"כ איתמר בן גביר. "לכולנו משימה אחת", אמר נתניהו, "להקים ממשלה לאומית חזקה ויציבה ל-4 השנים הקרובות. לצורך זה חייבים קודם כל דבר אחד - לאחד את הכוחות, ולא לפצל אותם".

"לכן אני קורא ל׳ציונות הדתית׳ ול׳עוצמה יהודית׳ לרוץ יחד בבחירות", הוסיף נתניהו, "אסור לקחת סיכון. רק ריצה משותפת תבטיח ששתי המפלגות יעברו בוודאות את אחוז החסימה. רק ריצה משותפת תבטיח ממשלה בלי המשותפת. איחוד הכוחות הוא צו השעה".

[brightcove_iframe video_id='news-video-news-flash-part-2208231617' autoplay='0' credit='' desc='נתניהו: "רוצו ביחד, אסור לקחת סיכון"' poster='' kid='1_qecbrnew' duration='']

ח"כ סמוטריץ' הגיב לדברי נתניהו וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "‏שמעתי את דבריו של ראש הממשלה לשעבר ובעז"ה לעתיד, בנימין נתניהו, ואני מסכים איתו וקורא לחברי איתמר - בוא נשב כבר מחר במטרה אמיתית לקדם ריצה משותפת למען ניצחון הימין בבחירות".

ח"כ בן גביר הגיב גם הוא לדברים: "אדוני רה"מ לשעבר ובעתיד. אתה יודע באופן אישי כמה רדפנו חודש וחצי אחרי סמוטריץ' למען אחדות שוויונית, קבענו פגישות שסמוטריץ' ביטל, אחרות התבררו כסרק. ניסינו בכל דרך עד שהבנו שאין פרטנר. בצלאל מעוניין בשיקלי ונמצא עימו במו"מ. אנחנו מכבדים את החלטתו ונעשה הכל כדי למצות את קולות הימין".

ח''כ איתמר בן גביר מודיע כי ירוץ לבד בבחירות
ח''כ איתמר בן גביר מודיע כי ירוץ לבד בבחירות

כזכור, לפני כשבוע הודיע בן גביר כי מפלגת "עוצמה יהודית" תרוץ לבד בבחירות הקרובות. "סמוטריץ' רצה שישה מקומות מתוך 8", אמר בן גביר במסיבת עיתונאים, "אנחנו גדולים יותר ממנו, הוא רוצה דתיים לאומיים קלאסיים. אני לא טורק את הדלת אבל אני מתכוון לנצח".

לפני כינוס מסיבת העיתונאים פנה סמוטריץ' לבן גביר, וביקש ממנו להגיע להסכמות בנוגע לריצה משותפת. "כששילבנו כוחות יחד - הצלחנו", אמר סמוטריץ', "יש לנו עוד חודש עד סגירת הרשימות, בוא לחדר המשא ומתן. ניהלנו יחד מאבק להפלת הממשלה שנשענה על האחים המוסלמים בהצלחה אדירה, בוא לחדר המשא ומתן כדי למקסם את קולות המחנה הלאומי".