ממשיכים בהידברות: הסתיימו שיחות המו"מ בבית הנשיא

לאחר כשעתיים של הידברות, הסתיימה פגישת צוותי הסיעות מטעם הקואליציה ומטעם יש עתיד והמחנה הממלכתי. מבית הנשיא נמסר כי "השיחה התקיימה ברוח טובה, והצדדים ביטאו בה הן את כאביהם והחששות הקיימים, והן את כוונתם הכנה לנסות ולהגיע להסכמה רחבה ככל הניתן"

נשיא המדינה יצחק הרצוג
נשיא המדינה יצחק הרצוג | צילום: חיים צח / לע״מ

לאחר כשעתיים של הידברות בבית הנשיא, הסתיימה היום (שני) פגישת צוותי הסיעות מטעם הקואליציה ומטעם יש עתיד והמחנה הממלכתי. מלשכת הנשיא יצחק הרצוג נמסר כי "השיחה הארוכה התקיימה ברוח טובה, והצדדים ביטאו בה הן את כאביהם והחששות הקיימים, והן את כוונתם הכנה לנסות ולהגיע להסכמה רחבה ככל הניתן". בתום הפגישה סוכם כי במהלך השבוע הקרוב יתקיימו פגישות המשך של הצוותים.

מטעם המחנה הממלכתי נמסר: "בהתאם להנחיית יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, ביקש הצוות לפתוח את השיחות בסוגיית הוועדה לבחירת שופטים, מתוך הבנה כי זהו נושא שמצוי בלב המחלוקת והדיון בו נכון כבר בשלבים הראשונים. בהמשך, בכוונת הצוות להציג בפני נשיא המדינה ויתר צוותי ההידברות, הצעות שגובשו במהלך התקופה האחרונה ושישמרו על עצמאות מערכת המשפט גם במסגרת שינויים אפשריים שנוגעים לגיוון ולהרכב השופטים, כמו גם שיפור השירות לאזרח".

מיש עתיד נמסר: "בפגישה דנו בהרחבה בנושאים המורכבים. הישיבה המשותפת מחדדת את המרחק שצריך לעשות ואנחנו נחושים להמשיך להאבק על ישראל יהודית, דמוקרטית וחזקה. הנחנו על השולחן את מגילת העצמאות כבסיס לחוקה שתעגן את הזכויות והערכים ותאפשר חיים משותפים וטוב משותף לכל חלקי העם. אנחנו מודים לנשיא המדינה ולבית הנשיא על המעמד והמאמץ. בהמשך השבוע יתקיימו פגישות נוספות".

בהודעה משותפת של יש עתיד והמחנה הממלכתי לפני ההגעה לבית הנשיא נמסר: "צוותי המו"מ יפעלו יחד למען ישראל יהודית, דמוקרטית וחזקה. הצוותים נכונים להגיע להסכמות רחבות גם עם יתר צוותי ההידברות, אבל לא נתפשר על עצמאות מערכת המשפט ועקרונות הדמוקרטיה".

ברקע המשא ומתן, האיום של בכירי הקואליציה לחדש את החקיקה באופן דו צדדי מיד לאחר יום העצמאות. בריאיון שפורסם אתמול בעיתון "מלוכדים NEWS", ביטאון מפלגת הליכוד, שרת התחבורה מירי רגב אמרה כי מיד אחרי יום העצמאות תימשך החקיקה. "הרפורמה רק הושהתה", אמרה רגב בריאיון, "ויש תאריך מאוד ברור למושב הבא".

"היה צריך להמשיך לפחות עם הצעת החוק לשינוי הוועדה לבחירת שופטים ולהביא אותה להצבעה בקריאה שניה ושלישית לפני סוף המושב", אמרה רגב, "רה"מ השהה את החקיקה כדי לאפשר הידברות. אם היא לא תקרה, נעלה את זה לאישור מחדש. אני חושבת שצריך להביא את עניין משרות אמון של יועצים משפטיים ופיצול תפקיד היועמ"ש כבר במושב הבא".

שרת התחבורה מירי רגב
שרת התחבורה מירי רגב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

אחרי רגב הגיע גם יו"ר ש"ס אריה דרעי, שאמר בריאיון שיפורסם בחג בביטאון המפלגה כי אם המשא ומתן ישובש החוקים מוכנים לקריאה שנייה ושלישית. דרעי הוסיף: "אם מישהו ינסה לנצל את הרצון הטוב שלנו ואת האחריות שלנו, הוא ימצא קואליציה מאוחדת, חזקה, מגובשת וצודקת בכנס הקיץ, שתפעל בחכמה, בלי טעויות, כדי להעביר שלב אחר שלב את כל השינויים".

חבר הכנסת אריה דרעי
יו''ר ש''ס אריה דרעי

בינתיים, מובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית צריכים לקבל החלטות כיצד להמשיך מכאן, ואמש התכנסו בבית חיל האוויר בהרצליה מאות אנשים ממאות ארגונים, וההחלטה שמתגבשת היא להמשיך בהפגנות במוצאי שבת, ללא ימי "שיתוק" כפי שהיו בשבועות האחרונים באמצע השבוע, וכן להמשיך את המרדפים אחרי השרים ונבחרי הציבור, ולשבש את סדר יומם.

בנוסף, הוחלט לקיים טקס עצמאות אלטרנטיבי, לא בערב יום העצמאות עצמו במקביל לטקס המשואות אלא ביום העצמאות עצמו, וכן הוחלט לא להפריע לטקסי יום הזיכרון, מתוך הבנה שיש משפחות שכולות שיבחרו בעצמן למחות במהלך היום הזה.