אחרי העימות בקבינט, הרצוג מגבה את הרמטכ"ל: "סומך עליו"

ברקע המתקפות של שר האוצר סמוטריץ' על חברי המטכ"ל, הביע הנשיא תמיכה בצבא ובשיקול הדעת של מפקדיו בביקור במכינת עלי: "אנו מאמינים בכל ליבנו שאותם מפקדים ולוחמים מקבלים החלטות שקולות, אחראיות ומקצועיות"

זמן צפייה: 00:42

נשיא המדינה יצחק הרצוג גיבה את צמרת צה"ל במהלך ביקור שקיים היום (שני) במכינת "בני דוד" בעלי, ברקע המתקפות נגד המטכ"ל מכיוונו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ - שהתעמת במהלך ישיבת הקבינט עם שר הביטחון יואב גלנט. "אני סומך על צה"ל ומפקדיו, מאחרון החיילים ועד ראש המטה הכללי של צה"ל", אמר הנשיא, והוסיף: "אנו מאמינים בכל ליבנו שאותם מפקדים ולוחמים מוקדשים כל-כולם לניצחון במערכה ואני מאמין שהם מקבלים החלטות שקולות, אחראיות ומקצועיות".

בפתח דבריו, שב הרצוג וקרא לאחדות בעם: "אסור לנו, בשום אופן לחזור לימים שקדמו לשבת השחורה. אסור לנו לשוב למילים המשתלחות, לשנאה ולפילוג. אם יש משהו שנוכל להישבע בו לזכרם של הנופלים הוא שמותם לא היה לשווא. שנהיה ראויים שלא ניתן לעצמנו להידרדר שוב אל תהום של שנאת החינם".

במהלך ביקורו, קיים הנשיא מפגש עם משפחות שכולות מהיישוב עלי. על פי הודעת בית הנשיא, במהלך המפגש ביקש הרצוג "לחזק את ידיהן של המשפחות השכולות ולהדהד את מורשת הנופלים, שהקריבו חייהם למען המדינה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2403181224' autoplay='0' credit='רועי אברהם' desc='הרצוג מגבה את הרמטכ"ל בעלי' poster='' kid='1_aptzndlw' duration='178']

במסגרת העימות בניהם בישיבת הקבינט, גלנט תקף את סמוטריץ' בעקבות קריאתו להקפאת סבב המינויים הקרוב בצה"ל. "אתה פוגע בביטחון ישראל וחותר תחת מערכת הביטחון מסיבות פוליטיות בלבד", אמר שר הביטחון, ווסיף: "לא אאפשר לאף אחד להפוך את צה"ל למליציה בשירות של גורם זה או אחר".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ'
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' | צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90

בהצהרה שנשא אתמול, הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי התייחס גם הוא לסערת המינויים. "ההחלטות מתקבלות על שולחן המטכ"ל. זה הפורום הבקיא ביותר באנשים ובמועדים", אמר הלוי, "כמפקד הצבא יש לי את כל הסמכות והאחריות לשלוח אנשים לשדה הקרב, וכמובן גם למנות אנשים. צה"ל במלחמה, ואת הרצף הפיקודי חייבים להמשיך".