הערב: הנשיא הרצוג יישא הצהרה חריגה - ויקרא להגיע לפשרה

פרסום ראשון: אחרי שספג ביקורת על ניסיונות התיווך שלא צלחו עד כה, נשיא המדינה ישא הערב ב-20:00 הצהרה מבית הנשיא, שבה הוא יקרא להגעה לפשרה בין הממשלה לבין המוחים נגד המהפכה המשפטית

נשיא המדינה יצחק הרצוג
נשיא המדינה יצחק הרצוג | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

פרסום ראשון: נשיא המדינה יצחק הרצוג מתכנן לשאת הערב (ראשון) בשעה 20:00 הצהרה חריגה מבית הנשיא בירושלים, ובה הוא יקרא לממשלה ולמוחים נגד המהפכה המשפטית להגיע לפשרה.

כזכור, בשבוע שעבר אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הנשיא הרצוג פנה אליו בנוגע למהפכה המשפטית, והוא השיב לו: "אני לא הכתובת, הפניתי אותו לשר המשפטים יריב לוין". לדברי נתניהו, לוין "הוא שחזה, הוא שהכין והוא שמעביר יחד עם יו"ר ועדת החוקה בכנסת את הרפורמה הזאת להשלמה".

בעת מפגש עם חיילי גולני בשבוע שעבר, אמר הנשיא בהתייחס לצעדי הממשלה לעבר המהפכה המשפטית: "תעצרו רגע את התהליך, תנשמו עמוק, תאפשרו הידברות כי יש רוב בעם שמעוניין בהידברות. צריך לסחוב את האלונקה ביחד, כל חלקי העם, ולנהל דיאלוג על הכאבים ועל הסוגיות המשמעותיות ביותר לפני שיהיה מאוחר מדי".

Whatsapp Image 2023 01 26 At 1
הנשיא הרצוג נואם בפרלמנט האירופי | צילום: רויטרס

הרצוג ניסה לקבוע זמן מינימלי של הקפאה כדי לרכך את הקואליציה, אך לא בהצלחה. ידוע גם שמזה מספר שבועות מנסה הנשיא הרצוג לתווך בין השר לוין לנשיאת העליון אסתר חיות, כאשר הנשיא רצה להיכנס להליך של משא ומתן, ולגבש רעיון או בסיס מסוים מוסכם בין הצדדים. כשהגיע הרצוג אל אסתר חיות והציע לה את המתווה, היא השיבה לו שהיא מוכנה לרעיון אך בתנאי אחד, שהחקיקה גם בכנסת וגם של יריב לוין תוקפא באופן מלא ומיידי.

שר המשפטים יריב לוין
שר המשפטים יריב לוין | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשבוע שעבר אמר שר המשפטים יריב לוין בריאיון לשרון גל: "לא תהיה הקפאה, אפילו לא של דקה. כל הניסונות לתקוע מקלות בגלגלים לא יועילו, הרפורמה הזו היא יסודית שנוגעת בדברים חשובים במשטר דמוקרטי, אני משוכנע שנעביר אותה למרות ההתנהלות. אם הדברים לא ישתנו, אנחנו נפעל בזמן ובמקום שהדברים יהיו נכונים".