בדיקות למלווים, ללא בידוד: כך יתנהל ביקור פומפאו בישראל

משרד החוץ האמריקני אישר את הפרסום בחדשות 13 בדבר הגעת שר החוץ בשבוע הבא, בצל הקורונה. לדברי בכיר אמריקני, כל ההתנהלות הרפואית בביקור מתואמת עם ישראל: "תנועת פומפאו תהיה מבוקרת"

זמן צפייה: 01:10

נערכים לביקור פומפאו בישראל: משרד החוץ של ארצות הברית אישר הערב (שישי) את הפרסום בחדשות 13, לפיו שר החוץ, מייק פומפאו, צפוי להגיע ביום רביעי הקרוב לביקור מדיני קצר של כ-24 שעות. על פי הודעת משרד החוץ האמריקני, השיחות יתקיימו "בנושאים בטחוניים הקשורים לפעילותה החתרנית של איראן".

סגן ראש מחלקת הבריאות במשרד החוץ האמריקני ד"ר וויליאם וולטרס אמר בתדרוך לכתבים לקראת נסיעתו של שר החוץ פומפאו לישראל בשבוע הבא כי כל נוהלי הביקור מבחינה רפואית תואמו עם ממשלת ישראל וכי פומפאו לא צפוי לשהות בבידוד עם הגעתו לישראל.

ד"ר וולטרס אמר כי כל מי שעולה לטיסה עם פומפאו יעבור בדיקות קורונה יום-יומיים מראש, רופאים יבדקו את כל מי שיעלה על המטוס, כולם יהיו עם מסיכות, כל מי שיהיה בקשר עם שר החוץ או הפמליה ייבדק לסימפטומים ואף גורם אחר לא ייכנס לקרבת הפמליה לכל אורך הביקור. לדבריו פומפאו עצמו נבדק מדי יום ותנועתו בישראל תהיה מבוקרת אך ורק לפגישות העבודה שיקיים והוא לא יסתובב בישראל מלבד הפגישות האלה והנסיעה לשדה התעופה.

רה''מ נתניהו ומייק פומפאו
''ישוחחו בנושאים הקשורים לפעילותה החתרנית של איראן''. פומפיאו ונתניהו | צילום: עמוס בן גרשום /לע''מ

עוזר שר החוץ האמריקני לענייני המזרח התיכון דיוויד שנקר אמר בתדרוך כי ממשלת ישראל היא זו שיזמה את הביקור והזמינה את פומפאו להגיע. לדבריו, המגעים על הביקור החלו עוד לפני שהיה ברור מה יהיה מועד השבעת הממשלה בישראל.

שנקר ציין ארה"ב רוצה לחדש את המו"מ הישיר בין ישראל לפלסטינים. הוא סירב להתייחס לסוגיית הסיפוח וציין כי יש ועדת מיפוי משותפת שעובדת על זה בימים אלה. הוא הוסיף כי ממשל טראמפ עדיין מקווה שהפלסטינים יחזרו לדבר עם ארה"ב.

בכירים ישראלים אמרו השבוע לחדשות 13, כי פומפאו צפוי להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וכן עם יו"ר כחול לבן בני גנץ. הביקור של פומפאו יהיה הביקור המדיני הראשון בישראל מתחילת משבר הקורונה, ואף הביקור הראשון של פומפאו עצמו במדינה מחוץ לארה"ב מאז פרוץ המגפה.