סקר חדשות 13: גנץ ממשיך להוביל - ומנצח את נתניהו בשאלת ההתאמה

הפופולריות של יו"ר המחנה הממלכתי ממשיכה לעלות והליכוד ממשיך להיחלש. 48% ממצביעי מפלגת השלטון חושבים שיש להעביר רפורמה מרוככת אם השיחות בבית הנשיא ייכשלו - ומה יקרה אם בנט יחזור למערכת הפוליטית? | התוצאות המלאות

זמן צפייה: 07:39

סקר חדשות 13 שפורסם הערב (ראשון) מציג תמונת מנדטים בעייתית לקואליציה, ובמיוחד לליכוד - שממשיכה במגמת ירידה. על פי הסקר, אם הבחירות היו נערכות היום, מפלגת המחנה הממלכתי הייתה הגדולה ביותר עם 28 מנדטים ואחריה הליכוד עם 22 מנדטים בלבד. בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, 49 אחוזים מהנשאלים השיבו שבני גנץ הוא המתאים ביותר, מול 34 אחוזים בלבד שחושבים שראש הממשלה בנימין נתניהו הוא המתאים יותר.

לפי הסקר, כאמור, המחנה הממלכתי היא המפלגה שזוכה היום למספר הרב ביותר של מנדטים, אם הבחירות היו נערכות היום. הליכוד מקבלת 22 מנדטים ויש עתיד נחלשת גם ויורדת ל-24 מנדטים. הציונות הדתית, ללא עוצמה יהודית, תקבל 6 מנדטים בלבד ועוצמה יהודית 5.

Seker Mandatim 01
סקר חדשות 13 | צילום: חדשות 13

עוד לפי הסקר, ש"ס עומדת על 9 מנדטים, יהדות התורה על 7. מרצ עוברת את אחוז החסימה ועומדת על 5 מנדטים, ישראל ביתנו עם 6, חד"ש-תע"ל מקבלת 5 מנדטים, רע"מ 5 ובל"ד עוברת את אחוז החסימה עם 4 מנדטים. מפלגת העבודה לא עוברת את אחוז החסימה.

מפת הגושים
מפת הגושים | צילום: חדשות 13

בשאלה נוספת נבדקה האפשרות שנפתלי בנט יחזור למערכת הפוליטית עם מפלגה חדשה. במקרה כזה, בנט זוכה ל-8 מנדטים, ומחליש בעיקר את המחנה הממלכתי שיורדת ל-24 מנדטים, וגורע מנדט אחד מהליכוד, מיש עתיד, מש"ס ומהציונות הדתית כל אחת.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה מפסיד נתניהו לגנץ, שזוכה לתמיכת 48 אחוזים מהנשאלים, לעומת 34 אחוזים שמעדיפים את נתניהו. בקרב מצביעי הליכוד, עם זאת, 94 אחוזים מעדיפים את נתניהו. בניגוד לגנץ, ראש האופוזיציה יאיר לפיד לא זוכה לתמיכה רבה יותר מנתניהו כאשר הוא מוצב מולו. 39 אחוזים מהנשאלים היו מעדיפים את לפיד כראש ממשלה לעומת 44 אחוזים שמעדיפים את נתניהו. כשבנט מוצב מול נתניהו הוא זוכה לתמיכת 40 אחוזים מהמנשאלים, מול 43 אחוזים שמעדיפים את נתניהו.

Whatsapp Image 2023 03 18 At 1
הצעדה בתל אביב נגד המהפכה המשפטית | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בסקר נבדק בנוסף מה חושב הציבור על סוגיית המהפכה המשפטית. לפי הסקר, אם שיחות ההידברות בבית הנשיא ייכשלו, 39 אחוזים מהנשאלים ענו כי על נתניהו לגנוז את החקיקה לחלוטין. 28 אחוזים חושבים שיש להמשיך עם חקיקה מרוככת ו-20 אחוזים חושבים שיש להעביר את הרפורמה במלואה. בקרב מצביעי הליכוד, 48 אחוזים מאמינים שיש להעביר חקיקה מרוככת ו-36 אחוזים מעוניינים ברפורמה במלואה.

שאלה נוספת בסקר עסקה ביוקר המחיה. המשיבים נשאלו האם הממשלה עושה מספיק כדי להילחם ביוקר המחיה. 88 אחוזים מהמשיבים ענו שהיא לא עושה מספיק ו-6 אחוזים ענו שכן. בקרב מצביעי הליכוד, 76 אחוזים ענו שלא מספיק ו-13 אחוזים שכן.

הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל 700 נשאלים, מהם 600 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט-נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7%.