בשל הפיגוע: בוטל הדיון בוועדת החוקה על עילת הסבירות

הניסיון של ועדת החוקה לקדם הליך חקיקה חד צדדי נדחה לאור הפיגוע שהתרחש היום בעלי, שבו נרצחו ארבעה ישראלים. למרות זאת, הוועדה צפויה להתחיל ולקדם הליך חקיקה חד-צדדי במועד אחר בקרוב על אף המחאות המתגברות

זמן צפייה: 01:12

בכנסת אמורה הייתה להתכנס מחר (רביעי) ועדת החוקה בראשות ח"כ שמחה רוטמן, כדי לנסות ולקדם חקיקה חד צדדית שתצמצם את עילת הסבירות - מה שיאפשר למנוע מבג"ץ לבטל החלטות ממשלה על ידי השרים. אלא שבעקבות הפיגוע בעלי שבו נרצחו ארבעה ישראלים - הוא בוטל. ככל הנראה, אם וההתנגדות מצד ארגוני המחאה לא תתגבר, ייצאו לפועל שינויי חקיקה משמעותיים.

רה''מ בנימין נתניהו והשר בצלאל סמוטריץ'
רה''מ בנימין נתניהו והשר בצלאל סמוטריץ' | צילום: עמית שאבי / פול

נזכיר כי לאחר הדרמה סביב המינוי לוועדה שופטים, שבמסגרתה נבחרה נציגת האופוזיציה קארין אלהרר אך לא נבחר נציג מהקואליציה, מתקיים ניסיון לקידום החקיקה בצורה חד צדדית.

בתוך כך, היום התקיימו הבחירות לראשות לשכת עורכי הדין, שאמורה למנות שני נציגים לוועדה על בסיס מינוי מקצועי, אך בבחירות ישנם שני מתמודדים משני הצדדים של המפה הפוליטית - אפי נוה, שצפוי למנות שני נציגים מהקואליציה אם ייבחר, ועמית בכר, שידוע כמתנגד למהפכה המשפטית ותומך בשיטת הסיניוריטי, וככל הנראה לא ייתן יד לקואליציה בבחירת לוועדה.

Whatsapp Image 2023 06 18 At 0
השר לוין בדרכו לישיבת הממשלה | צילום: רויטרס