"מפקד מהזן שצה"ל צריך": גיבוי לתא"ל גולדפוס - שזומן לבירור

פוליטיקאים משני צדי המתרס הביעו תמיכה בדבריו של מפקד אוגדה 98, שקרא להנהגת המדינה להיות ראויה ללוחמים ולנופלים. סמוטריץ': "הוא מבטא את התחושה האמיתית של הלוחמים". ברקת: "מצדיע לו". יאיר גולן: "נאום חשוב, מדובר באיש אמיץ וישר". לאחר שאמר את הדברים ללא אישור ממפקדיו, דובר צה"ל הודיע שגולדפוס "יזומן לבירור"

זמן צפייה: 01:31

התגובות במערכת הפוליטית לנאומו יוצא הדופן של מפקד אוגדה 98 תא"ל דן גולדפוס לא איחרו להגיע, ופוליטיקאים משני צדי המתרס הביעו תמיכה בדבריו. תא"ל גולדפוס, שלא קיבל אישור על נאומו וזומן לבירור בשל כך, אמר בפנייה להנהגה: "אתם חייבים להיות ראויים לנו ולנופלים. דחקו את הקיצון ומצאו את הביחד. אנו לא בורחים מאש - ולא נברח מאחריות".

"תא"ל דן גולדפוס הוא לוחם עז נפש, ומפקד מהזן שצה"ל צריך היום יותר מתמיד", כתב שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בתגובה לדבריו של מפקד אוגדה 98. "כפי שהוא דהר קדימה בלחימה בח'אן יונס, כך הוא דוהר קדימה ומבטא את התחושה האמיתית של הלוחמים בשטח שדורשים מאיתנו להיות ראויים לגבורה, להקרבה ולביחד של הלוחמים. זה לא הזמן להבהרות ובירורים", הוסיף.

חבר ממשלה נוסף, שר הכלכלה ניר ברקת, תמך גם הוא בדברים, ומסר: "מצדיע לתא"ל דן גולדפוס וללוחמי צה"ל שמסכנים את חייהם למען עם ישראל ומצפים בצדק לאחדות בשעת מלחמה. צו השעה הוא אחדות בעם ישראל. יש לנו מספיק אויבים מבחוץ. גם אם גולדפוס לא פעל באופן מושלם, דבריו מדויקים ואני אוהב אותו ומגבה אותו".

[brightcove_iframe video_id='news-part-2413031849' autoplay='0' credit='' desc='נאום התוכחה של תא"ל דן גולדפוס' poster='' kid='1_288qtnk3' duration='735']

שר הפנים משה ארבל הצטרף גם הוא לתמיכה במפקד אוגדה 98, ומסר: "אני מחבק ומאמץ אל לבי כל מילה מדבריו של תא"ל דן גולדפוס. מפקד ולוחם אמיץ וגיבור. עלינו להסיר את כל גורמי הפירוד, לסלק המחיצות המבדילות, ולגרש שנאת חינם מתוכנו. נכבד איש את רעהו, נהיה מתונים זה לזה, ורק יחד ננצח".

ח"כ אלי דלל (הליכוד) אמר כי דבריו של גולדפוס "יוצאים מדם ליבו ומגרונם של מאות אלפי החיילים והמילואימניקים שכבר חמישה חודשים נלחמים כתף אל כתף". עוד הוסיף: "‏מחבק את הקצין. ‏מחזק אותו. ‏מציע לכל חבריי הפוליטקאים ולנו כעם להקשיב היטב וליישם".

מן הצד השני של המפה הפוליטית, אלוף במיל' וסגן הרמטכ"ל לשעבר, יאיר גולן, מסר: "נאום חשוב של מפקד אוגדה 98. את גולדפוס קיבלתי כמפקד הפלס"ר בחטיבת הנח"ל. כבר אז היה איש אמיץ וישיר, לוחם ומפקד מעולה. גולדפוס, מצדיע לך".

ניר ברקת וסמוטריץ'
ניר ברקת ובצלאל סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בנאום שנשא היום לאחר שיצא מהלחימה בח'אן יונס, גולדפוס אמר בפנייה לדרג המדיני: "אתם חייבים לוודא שלא נחזור ל-6 באקוטובר. שכל המאמץ והקורבן לא היה לשווא. מדם ליבו של לוחם, אני מבקש מכם להיות ביחד, מאוחדים, לדחות את הקיצון ולאמץ את הביחד. אנחנו מצאנו אותו בשדה הקרב. מצאנו את הדרך להיות ביחד ולהילחם כתף אל כתף, מצפה שאותו ביחד יימצא במדינה שלנו". עוד אמר: "אנחנו יותר מ-100 ימים בח'אן יונס. יצאנו למלחמה קשה מאוד אחרי שהופתענו".

הרמטכ"ל לא עודכן על דברי מפקד אוגדה 98, ותא"ל גולדפוס יזומן לשיחת הבהרה. מדובר צה"ל נמסר: "הדברים שנאמרו על-ידי הקצין בסוף הצהרתו לא אושרו עם מפקדיו. הקצין יזומן לבירור".