סמוטריץ': "אסור לשקד לקחת סיכון ולזרוק קולות לפח"

יו"ר מפלגת הציונות הדתית התראיין במהדורה המרכזית ואמר כי הוא מאמין לחרטה של שרת הפנים בהתייחס לפילוג במפלגת הרוח הציונית, אך הוסיף כי אין לה סיכוי לעבור את אחוז החסימה. על דבריו של ראש השב"כ אמר: "אמירה מיותרת, הוא מוזמן להגיד את זה בחדרים הסגורים"

זמן צפייה: 06:07

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' התראיין הערב (ראשון) במהדורה המרכזית, והתייחס לפילוג במפלגת הרוח הציונית ולפרידה בין איילת שקד לבין יועז הנדל. "אני שמח על האמירה של שקד, שבה לראשונה היא מבינה שהממשלה הזו הייתה טעות", אמר סמוטריץ', "אני חושב שאם כנים דבריה, אסור לה לקחת את הסיכון ולזרוק קולות לפח. אין לה שום סיכוי לעבור את אחוז החסימה".

"אנחנו לא מרגישים מאויימים", הוסיף סמוטריץ', "ואני מקווה שבתוצאות האמת נגדל עוד יותר. אנחנו מתחזקים והמצביעים שלנו יציבים – אבל אני מוטרד מדבר אחד, אני רוצה שלמחרת הבחירות תקום כאן ממשלה יהודית, ציונית ולאומית שטובה לישראל – ומה שמסכן את זה, זה זריקת קולות לפח".

סמוטריץ' התייחס גם לדבריו של ראש השב"כ רונן בר, שאמר כי הפילוג הפנימי והשיח המוקצן מהווים זריקת עידוד לטרור. "כמי שישב בקבינט, אני מציע לאויבים שלנו לא לנסות אותנו", אמר סמוטריץ', "אנחנו עם אחד שיודע להתעלות ולהתאחד מול האויבים"

"האמירה הזו של ראש השב"כ היא מיותרת", הוסיף, "גם אם יש בה גרעין של אמת, ואני לא חושב כך, אבל היא לא אמורה להיאמר גם כי המסר לאויבים שלנו הוא שלילי מאוד. הוא מוזמן להגיד את זה בחדרים הסגורים, בתוך הקבינט. אנחנו רואים בזמן האחרון יותר ויותר בכירים במערכת הביטחון שמרשים לעצמם לחצות את הקווים שבין עיסוק בטחוני פרופר, שבסמכותם, לבין עיסוק בסוגיות חברתיות".

ראש שב''כ רונן בר בכנס המכון למדיניות נגד טרור
ראש שב''כ רונן בר בכנס המכון למדיניות נגד טרור | צילום: גלעד קוולרצ׳יק

על המערכת המשפטית אמר סמוטריץ': "הדיון הוא לא פרסונלי. אחרי הרבה מאוד שנים שהימין היה בשלטון ולא שלט באמת - אנחנו מתכוונים לעשות שינויים משמעותיים גם במערכת המשפט וגם ביחס לנגב ולמשילות וכן הלאה. אני הולך להציב כדרישה קואליציונית את חוק היועמ"שים, שאומר שממשלה ושר יכולים למנות יועץ משפטי כמשרת אמון, שבה הוא יעזור לבצע את מדיניותו".

בקשר לריבונות ישראלית על יהודה ושומרון, ענה חבר הכנסת כי "אין שום פתרון אחר". לדבריו, "חזרה לגוש קטיף זה תהליך שבקצה, יקרה - לא מחר בבוקר, כי הציבור הישראלי צריך לעבור הבשלה. לי ברור שאין ולא יהיה ביטחון לתושבי הדרום ובכלל – עד שלא נחזור לשטח".

בנוגע לתגובתו באשר לתלמיד הטרנסג'נדר בחינוך הדתי, אמר: "בתי הספר שלכם הם בתי ספר דתיים והחוק מגדיר את זה, ההלכה מכווינה אותם. לכן מי שמביא לארוחת 10 כריך עם בשר טרף – לא יכול ללמוד בחמד. חוק החמד קובע את העמדה הזאת. מי שיודע ליישר עם זה קו – מוזמן, מי שלא – יש מספיק בתי ספר ללמוד בהם".