סגר יוטל בשטחים, שוטרים יוצבו בקלפיות: היערכות ליום הבחירות

עוצר כללי יוטל על אזור יו"ש וייחסמו כל הגישות לרצועה עד חצות בלילה שבין שלישי לרביעי – זאת עקב הנחיית הדרג המדיני בתום הערכת מצב ביטחונית • 18 אלף שוטרים יפוזרו בכל מוקדי ההצבעה

זמן צפייה: 00:54

דובר צה"ל הודיע היום (שני) כי בעקבות הבחירות שייערכו מחר, סגר כללי יוטל על אזור יהודה ושומרון וכל המעברים לרצועת עזה ייסגרו. זאת בהתאם להנחיית הדרג המדיני לאחר הערכת המצב הביטחוני.

הסרת העוצר צפויה להתקיים, כאמור בכפוף להערכת מצב, בחצות בלילה שבין שלישי רביעי. במהלך הסגר יתאפשר מעבר במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים בלבד ובאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

עוד בחדשות 13:

יומיים לבחירות: נתניהו בקרב בשתי חזיתות; קמפיין הצילו בשמאל

איחודים, פיצולים, סקרים – וסערות: כך נראתה מערכת הבחירות

הישראלים נעים לקלפיות: מה היו אחוזי ההצבעה בבחירות הקודמות?

מחסום קלנדיה
מחסום קלנדיה | צילום: שלמה מור

בתוך כך, המשטרה השלימה את היערכותה לקראת יום הבחירות שייפתח מחר ב-7:00. 18 אלף שוטרים, לוחמי מג"ב, מאבטחים ומתנדבים יפעלו משעות הבוקר המוקדמות כדי לאבטח יותר מעשרת אלפים קלפיות בכל רחבי הארץ, במטרה לשמור על הסדר הציבורי, לאפשר הצבעה תקינה ולסכל כל פעילות שעלולה לפגוע בטוהר הבחירות.

לצד ההיערכות סביב ריכוזי הקלפיות, נערכת המשטרה לתת מענה גם באתרי הבילוי, חופי הרחצה, הפארקים והכבישים – בהם יבלו מחר מאות אלפי אזרחים.

ביום הבחירות, שתמיד חל ביום שלישי מרצון למנוע חילול שבת, יוצבו ברחבי הארץ 10,543 קלפיות, מהן 3,993 קלפיות שיהיו נגישות לבעלי מוגבלויות. מדובר בתוספת של 44 קלפיות נגישות מאז חודש אפריל. נוסף לכך, 96 קלפיות הוצבו בנציגויות ישראל בחו"ל בהצבעה שנערכה בשבוע שעבר.

פעילות המשטרה במהלך הבחירות לכנסת ה-21
פעילות המשטרה במהלך הבחירות לכנסת ה-21 | צילום: דוברות המשטרה
פעילות המשטרה במהלך הבחירות לכנסת ה-21
פעילות המשטרה במהלך הבחירות לכנסת ה-21 | צילום: דוברות המשטרה

בשבוע שעבר, לאחר כישלון הממשלה בלהעביר את חוק המצלמות והטענות מצד מפלגת הליכוד לאי סדרים בספירת הקולות, מנכל"ית ועדת הבחירות המרכזית לכנסת, אורלי עדס, סיפרה בריאיון לתוכנית "החדשות עם יעקב אילון" על המהלכים שמתכננת הוועדה על מנת לשמור על טוהר הבחירות במערכת הבחירות הקרובה.

עדס סיפרה שביום הבחירות כ-3,000 פקחים מטעם ועדת הבחירות יוצבו בקלפיות וישגיחו על הליך ספירת הקולות: "עסקנו בשבועות האחרונים ביצירת 'חליפת הגנה' טובה יותר מזו שהייתה בעבר. כל מפקח יהיה אחראי על מספר קלפיות, יסייר בהם, יפקח עליהם וידווח לוועדת הבחירות המרכזית במהלך ספירת הקולות בשעות הערב".

בחירות 2019
בחירות 2019 | צילום: החדשות 13

עוד אמרה עדס כי ספירת הקולות תהיה מתועדת באמצעות מצלמות: "כל אחד מהמפקחים יקבל קלפי אחת ולא יעזוב עד תום ספירת הקולות ויתעד הכול באמצעות מצלמה יעודיית שלא ניתן לעשות בה מניפולציות. לא יהיה ניתן לערוך את החומר שיש בה. החומרים יגיעו אלינו ויאוכסנו בכספת והגישה לחומרים תהיה מוגבלת".

כמו כן, עדס אמרה כי צפויים בעקבות מהלכים אלה עיכובים בפרסום התוצאות הסופיות: "הוספנו המון תהליכי בקרה על התוצאות ובדיקתם. לכן אנחנו צופים שיהיה עיכוב של מספר שעות בפרסומם. תוצאה טובה יותר באה עם מחיר. אני מקווה שברביעי אחר הצהריים יהיו תוצאות מכל הקלפיות. התוצאות הרשמיות לגמרי יהיו כעבור שמונה ימים לאחר שנבצע את כלל הבדיקות".