מצלמות בקלפיות וסמויים שימנעו זיופים: המשטרה נערכת לבחירות

20 אלף שוטרים יופעלו, 3,500 מהם יוצבו בקלפיות עם מצלמות. היערכות מוגברת במקומות שבעבר אירעו בהם תקריות. תוגבר האכיפה על חולי קורונה ומבודדים. "המטרה - לאפשר את מימוש זכות ההצבעה"

זמן צפייה: 01:03

בחירות 2021: בעוד יומיים אזרחי ישראל יצאו לקלפיות בפעם הרביעית בשנתיים האחרונות ויבחרו את הכנסת ה-24 - בתקווה שזו תהיה הפעם האחרונה לשנים הקרובות. בינתיים, משטרת ישראל עדכנה היום (ראשון) כיצד בכוונתה להיערך ליום זה.

ביום שלישי, כ-20 אלף שוטרים יפוזרו ברחבי הארץ, בהם שוטרי מג"ב, מתנדבים ושוטרים מהיחידה האווירית. השוטרים ייפרסו בקלפיות שצפויות בהן ניסיונות שיבוש, וכן יאכפו את הנהלים בקלפיות המיועדות למבודדים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

יומיים לבחירות: נתניהו מגיע לישורת האחרונה מעודד • פרשנות

פסיקה: ניתן לאסור כניסת סייעת שאינה מוכנה להיבדק לבית ספר

הצפות באוסטרליה: תושבי סידני פונו מבתיהם בעקבות הגשמים העזים

משטרה, בחירות, קלפי, שוטרים, שוטר, ניידת
המשטרה נערכת לבחירות 2021 | צילום: דוברות המשטרה

בכוונת המשטרה למנוע עד כמה שניתן עבירות של חופש הביטוי והסתה ולשמור על הסדר הציבורי בקלפיות. ברחבי הארץ כולה, יוצבו כ-15 אלף מפקחים בקלפיות השונות, זאת במטרה לשמור על טוהר הבחירות ולמנוע ניסיונות להטות את התוצאות.

כ-3,500 שוטרים ישוטטו בין הקלפיות עם מצלמות גוף, על מנת לצלם אירועים חריגים - אם יהיו כאלה. בנוסף לכך, צוותים ניידים גלויים וסמויים יסתובבו באתרי ההצבעה, בשביל למנוע זיופים. במשטרה גילו היום כי ישנן 400 קלפיות אשר "מועדות לפורענות".

משטרה, בחירות, קלפי, שוטרים, שוטר
המשטרה נערכת לבחירות 2021 | צילום: דוברות המשטרה

במודיעין המשטרתי "לא צופים כרגע התפרעויות כפי שאירעו בגבעת הקפיטול בוושינגטון שבארצות הברית", אלא שעם זאת, "המשטרה ערוכה לכל תרחיש". בהתאם להערכת מצב, יוצבו שוטרים בקלפיות ערביות.

בסבב הבחירות האחרון נפתחו 278 תיקי חקירה על סוגים שונים של עבירות, מתוכן רק 25 כתבי אישום הועברו לפרקליטות - בהן הוגשו בסופו של דבר 2 כתבי אישום מטעם הפרקליטות, ארבעה על ידי התביעה המשטרתית ועוד שניים בהסדר מותנה. 247 תיקים נסגרו.

משטרה, בחירות, קלפי, שוטרים, שוטר
המשטרה נערכת לבחירות 2021 | צילום: דוברות המשטרה

"המשטרה סיימה את ההכנות המקדימות שלה למבצע הבחירות לכנסת ה-24", אמר רח"ט מבצעים במשטרת ישראל תנ"צ שמעון נחמני. "חשוב לציין שהבחירות הללו ברקע מגפת הקורונה חייבו את המשטרה, יחד עם ועדת הבחירות, להיכנס לעבודת מטה סדורה מבעוד מועד, וחייבו את המשטרה לרכז מאמץ על בסיס כוחות משטרתיים רחבים יותר ממה שהיה בשנים עברו".

"מערכת הבחירות הנוכחית מחייבת את המשטרה לאתגרים רבים, ופה אנחנו מצויים לאחר שסיימנו את כל ההכנות", הוסיף. "המשטרה עושה הכול על מנת לעמוד במטרה החשובה ביותר - לאפשר לכל אזרח לממש את זכותו ביום הבחירות להגיע לקלפי, ולבחור בצורה בטוחה".

Whatsapp Image 2021 03 21 At 1
המשטרה נערכת לבחירות 2021