ניצחון ליהב בחיפה, מהפך בבית שמש: הבחירות לרשויות המקומיות

סבב בחירות שני התקיים ב-35 יישובים בהם לא הושגה הכרעה בסבב הראשון, ובחיפה הביס ראש העיר לשעבר יונה יהב את דוד עציוני ברוב של 62.6% מהקולות. בבית שמש, שמואל גרינברג ניצח את ראש העיר המכהנת עליזה בלוך. באריאל, חה"כ לשעבר אורן חזן הפסיד למועמד הציונות הדתית יאיר שטבון | כל העדכונים

זמן צפייה: 02:14

תוצאות הסבב השני: הקלפיות נסגרו אמש (ראשון) בשעה 22:00, ב-35 עיריות ומועצות שונות, כאשר אחוז ההצבעה הארצי בסבב זה עומד על 46.1% המהווים 443,595 מצביעים מכלל 962,927 בעלי זכות הבחירה.

בחיפה, ראש העיר לשעבר יונה יהב זכה לרוב של 62.6% מהקולות, והביס באופן מוחץ את דוד עציוני - שזכה רק ל-37.4% מהקולות. יהב יחזור למשרד ראש העיר לאחר שהודח מהתפקיד בשנת 2018, כשהפסיד לראש העיר היוצאת, עינת קליש-רותם. בבית שמש, שמואל גרינברג ניצח את ראש העיר המכהנת, עליזה גאולה בלוך, עם רוב של 58.7%. ברחובות, המועמד מתן דיל נבחר לתפקיד ראש העיר, לאחר שקיבל 59.3% מהקולות. בנס ציונה, ראש העיר המכהן שמואל בוקסר זכה ל-57% מהקולות ונבחר לקדנציה שנייה.

יונה יהב
יונה יהב | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

לאחר קרב צמוד בקרית גת, המועמד כפיר סויסה קיבל 52.1% מהקולות, והדיח את ראש העיר המכהן מזה 20 שנה בתפקיד, אבירם דהרי, שזכה ל-47.9% מהקולות. בפרדס חנה-כרכור, המועמד יוני חכימי זכה לרוב של 60.7%, וניצח את ראש המועצה המכהנת, הגר פרי יגור, שהודחה מהתפקיד לאחר קדנציה אחת בלבד.

באריאל, מועמד הציונות הדתית יאיר שטבון זכה לרוב של 62.9% מהקולות, והביס את חה"כ לשעבר אורן חזן שרץ מטעם הליכוד. בעיר רמלה, ראש העיר המכהן מיכאל וידל זכה לרוב של 53.1% מהקולות, וימשיך לקדנציה נוספת. כמו כן, במועצה המקומית אפרת שביהודה ושומרון, ראש המועצה עודד רביבי שכיהן בתפקיד במשך 15 שנים הפסיד לדב שפלר, שנבחר ברוב של 53.3%.

ראש המועצה המקומית אפרת היוצא, עודד רביבי, אמר לאחר ההפסד: "גאה על 15 שנה וקצת יותר בהם הייתי שליח ציבור 24 שעות ביממה, לאורך הדרך כולה נשארתי נאמן לדרכי גם אם הייתה קשה. מקווה למצוא את הדרך להמשיך ולעשות למען ישראל. אני מודה למשפחתי ולתומכים ומאחל בהצלחה לאפרת ולדובי שפלר".

בחירות לרשויות המקומיות 2024
מצביע בסבב הראשון של הבחירות לרשויות המקומיות 2024 | צילום: דיויד כהן, פלאש 90

הבחירות החוזרות התקיימו אתמול ב-35 עיריות ומועצות בהן אף מועמד לראשות הרשות לא זכה ביותר מ-40% מהקולות הכשרים בבחירות שהתקיימו לפני כשבועיים, ב-27 בפברואר. הבחירות שנערכו אתמול תוכננו להתקיים ביום שלישי, אך המועד הוקדם ביומיים כדי להתחשב במצביעים המציינים את חג הרמדאן. הקלפיות נפתחו בשעה 13:00 ונסגרו ב-22:00. ברשויות בהן פחות מ-350 בעלי זכות בחירה, ההצבעה הסתיימה כבר בשעה 20:00. בניגוד לסבב הראשון, בסבב הבחירות השני לא חל יום שבתון.

הרשויות שבהן התקיימו בחירות חוזרות הן אבו-גוש, אור עקיבא, אל-קסום, אפרת, אריאל, באר טוביה, בוסתאן אל-מרג', בוקעאתא, בית ג'ן, בית שמש, בנימינה גבעת-עדה, בסמת טבעון, בענה, ג'ולס, ג'ת, דייר אל-אסד, זרזיר, חיפה, חריש, טירת כרמל, יהוד-מונסון, כפר כנא, לקיה, משהד, נווה מדבר, נס ציונה, עראבה, ערערה, פקיעין, פרדס חנה-כרכור, קרית גת, קרית עקרון, רחובות, רמלה ושעב.