רגב על טקס המשואות: "יועבר בשידור חי, לא נאפשר התפרעויות"

שרת התחבורה, האמונה על הטקס הממלכתי ביום העצמאות, אמרה על רקע הדיווחים שבכוונתה למנוע מחאות, כי "הטקס יועבר בשידור חי". היא הוסיפה: "מי שיפגע בטקס - לא יהיה בו". השרה נשאלה מדוע אין ייצוג לחרדים: "בשנים קודמות היה משיאים חרדים, לדוגמא משי זהב"

זמן צפייה: 03:41

שרת התחבורה מירי רגב, הממונה על טקס הדלקת המשואות בערב יום העצמאות בשבוע הבא, קיימה היום (רביעי) מסיבת עיתונאים. היא התייחסה לדיווחים שלפיהם בכוונתה לבלום מחאות שעלולות להתרחש בטקס - ואמרה: "לאורך כל השנים שבהן הובלתי את הטקס היה חשוב לי לתת ביטוי לכל גווני המדינה. הטקס הוא מעל מנהיג כזה או אחר, מפלגה כזאת או אחרת, אדם כזה או אחר. אלה ימים לא פשוטים. אני יודעת שיש ביקורת וויכוחים. אני מבקשת מכולם לשים את זה בצד".

רגב הוסיפה: "במשך 20 שנה החזרה הגנרלית מצולמת במקרה של אירוע ביטחוני, חלילה. הטקס ישודר בשידור חי גם השנה. לאורך כל השנים אנחנו מקיימים דיונים עם משטרת ישראל כדי לראות איך מאבטחים את הטקסים. אנחנו שומעים את כל מי שרוצים לבוא ולהפריע. לא נכיל שום דבר מנוגד לחוק. מי שיתפרע, מי שיבוא לפגוע - לא נאפשר את זה. נודיע מראש לכל מי שייכנס לטקס שאם הוא בא לפגוע בו - הוא לא יהיה בו. הודענו לציבור שכניסה עם שלטים תהיה בניגוד לחוקי הטקס. לא בררנו מראש מוזמנים שיש להם כרטיסים לטקס מחשש לפרובוקציות".

לשאלה שנשאלה על ידי חדשות ערוץ 13  - על הטקסטים שיגידו משיאי המשואות והאם יש חשש שייאמר משהו שלא לפרוטוקול - רגב ענתה כי "כותב הטקס יושב ברגע זה עם משיאי המשואות, ומכתיב להם מה יגידו על הבמה כמו בכל שנה, וזאת בהתאם לנימוקי הבחירה בהם. אין חשש שאחד מהם יעשה פרובוקציה".

טקס הדלקת המשואות
טקס הדלקת המשואות | צילום: מרכז ההסברה

רגב אמרה עוד: "אני יודעת שזו שנה לא פשוטה. אני קוראת מכאן לכל מי שמדינת ישראל חשובה לו - טקס המשואות לא שייך לי או לכל מפלגה, אלא לכל מדינת ישראל. אתקשר באופן אישי לראש האופזיציה יאיר לפיד ולבני גנץ ואזמין אותם לטקס". על הנאום המוקלט של ראש הממשלה בנימין נתניהו שישודר באירוע אמרה שרת התחבורה: "זה לא טקס של הכנסת. זה טקס של ממשלת ישראל. ראש הממשלה בכל שנה מעביר סרטון לטקס. זה הנוהג". עם זאת, יצוין כי ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט לא נאם בטקס.

בנוסף, רגב השיבה לטענות בדבר העובדה שהשנה, לא נבחרו חרדים להדליק את המשואות. "הצענו לאשה חרדית להדליק משואה, והיא בחרה לשמור על הפרטיות שלה. בכל שנה יש ביטוי לתורת ישראל בטקס - השנה ידליק משואה הרב צלאח, ובשנים קודמות היו משיאים חרדים כגון ארגון ידידים ויהודה משי זהב".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לדבריה של רגב בחשבון הטוויטר שלו: "השרה רגב, הכסא שלי בטקס המשואות ישאר ריק כי לא השארתם לי ברירה. אני אוהב את המדינה אהבת נפש, אבל בשלושה חודשים קרעתם את החברה הישראלית ושום מופע זיקוקים מזוייף לא יכסה על זה".