תשעה חודשים לאחר שנעצרה: שוחררה הישראלית שנכלאה בפרו

הודיה מונסנגו, צעירה בעלת צרכים מיוחדים, הוחזקה בכלא בפרו כמעט שנה משום שנחשדה בסחר בסמים. הבוקר אישרו מטעם משרד החוץ כי הצעירה הועברה למעצר בית אצל משפחה יהודית במדינה

זמן צפייה: 02:20

הישראלית הודיה מונסנגו שוחררה הלילה (ראשון) מבית הכלא בפרו כתשעה חודשים לאחר שנעצרה בחשד להברחת סמים. מונסנגו בת ה-24, צעירה בעלת צרכים מיוחדים, הועברה למעצר בית אצל משפחה יהודית המתגוררת במדינה. משרד החוץ אישר את הפרטים.

תהילה, אחותה של הודיה סיפרה לחדשות 13 כי "תהילה הייתה בשוק, ידענו על השחרור שלה כמה ימים ולא יכולנו לספר לה כי חששנו שזה ישתבש. אתמול שוחחנו איתה והייתה שיחה מרגשת ושמחה אחרי הרבה זמן שחיכינו לה. זה רק צעד אחד בדרך, אנחנו רוצים שהיא תגיע לישראל. זה לא הסוף, היא עדיין לא בבית בישראל, אבל זה בהחלט משמח. הידיעה שגורמים מאוד רציניים איתנו זה חשוב. אנחנו סומכים על המשפחה שמארחת אותה, משפחה מהקהילה היהודית בליווי בית חב"ד".

נשיא המדינה ראובן ריבלין הודה לממשל בפרו על שנעתר לבקשה שהפנה לפני כשלושה חודשים לנשיא פרו מרטין קורנחו, והביע תקווה כי מדובר בצעד לכיוון שיחרורה המלא בהקדם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

3 שופטים, 3 תיקים, ראש ממשלה אחד: משפט נתניהו יוצא היום לדרך

במערכת אכיפת החוק חוששים מלחץ פסול על עדי תביעה במשפט רה"מ

אוחנה ביקש לבדוק אם ניצן עשה שימוש לא נאות במאגרי מידע

הודיה מונסנגו, צעירה ישראלית העצורה בפרו
הודיה מונסנגו, צעירה ישראלית העצורה בפרו | צילום: חדשות 13

כאמור, בחודש פברואר פנה ריבלין לנשיא פרו בבקשה להעניק להודיה חנינה. בפנייתו כתב הנשיא כי הודיה סובלת מבעיות רפואיות והדגיש את העובדה שהיא אינה בעלת עבר פלילי, וכי "סביר להניח שמצבה הייחודי הביא אותה להיות מעורבת לכאורה בעניין, שלא במכוון". עוד הוסיף ריבלין כי הצעירה דוברת עברית – ומתקשה לתקשר עם עורכי דינה המקומיים.

"בהתחשב בנסיבות ההומניטריות הקשות הללו, אנו דואגים מאד לביטחונה הנפשי והפיזי של הודיה, בייחוד לאור מעצרה הממושך והמרחק ממשפחתה", הדגיש במכתבו, והוסיף: "בנסיבות ייחודיות אלה, אני פונה לחמלתך ורחמיך בבקשה להתערבותך האישית בהענקת חנינה לגברת הודיה מונסנגו".

הודיה מונסנגו, צעירה ישראלית העצורה בפרו
הודיה מונסנגו, צעירה ישראלית העצורה בפרו | צילום: חדשות 13

במהלך החודשים מאז שנעצרה, פעלה משפחתה להפצת סיפורה ושחרורה ממעצר. בריאיון לחדשות 13 ביקשו אחיה ואחותה מאור מונסונגו ותהילה מדמוני סיוע דיפלומטי במטרה לשחררה. "הודיה סובלת מפיגור גבולי", סיפרה אחותה. "זה אומר שהרמה הקוגניטיבית שלה היא כמו של ילדה בת 12. כתוצאה מזה היא מאוד תמימה ונורא קל לנצל אותה".

אחיה של הודיה טען שהיא נקלעה למצב ללא ידיעתה: "אחרי השירות הלאומי שלה היא טסה עם חברתה לספרד, שם היו כשבוע-שבועיים. יום לפני שהמשיכו ליעד הבא נשברה לה המזוודה. החברה שלה הרגיעה אותה ואמרה לה שהזמינה להן ארבע מזוודות. לאחר שהיא קיבלה את המזוודה, עצרו אותן בשדה התעופה בדרך לארץ עם 28 קילו קוקאין".

המשפחה של הודיה ניסתה לשחררה בעזרת גורמים ממשלתיים, אך משניסיונותיהם לא צלחו הם מבקשים להמשיך במאמצים. "בתחילת הפרשה ציפי חוטובלי הייתה אתנו בקשר. נשלח לפרו מכתב מטעם המשרד שלה למקבילתה ומאז אין לנו עוד קשר עם מישהו מהממשלה. כמובן שהיינו שמחים לקבל הזמנה מראש הממשלה שישמע את הסיפור דרך הקול שלנו".