המאבק על תיק החינוך: "רה"מ הציע לפרץ את התפקיד מפורשות"

גורמים בבית היהודי טענו שהיו"ר צריך לקבל את המשרד, למרות שבהתחלה סירב לקחת לידיו התיק במקרה ששותפו לא יהיה הראשון שמקבל תפקיד שר. "סמוטריץ' בוחר לתקוף את רה"מ במקום להסיק מסקנות"

זמן צפייה: 00:44

(בווידאו: שר המשפטים הבא - אמיר אוחנה)

בחירות 2019 - הסיבוב השני: מתיחות נרשמה אמש (רביעי) באיחוד מפלגות הימין, לאחר מינויו של אמיר אוחנה לשר המשפטים, ולקראת המינוי הצפוי של שר חינוך חדש במקום נפתלי בנט. גורמים בבית היהודי טענו אמש כי תיק החינוך הוצע ליו"ר רפי פרץ וכי לדעתם הוא זה שצריך להחזיק בו. זאת, חרף סירובו הראשוני לקחת לידיו את התפקיד במקרה ששותפו להנהגת המפלגה, בצלאל סמוטריץ', לא יהיה הראשון לקבל תפקיד שר.

"פרץ מקבל את תיק החינוך כמו שדרש לאורך כל תקופת המו"מ", אמרו הגורמים. "הבחירה הראשונה היא של רה"מ והוא במפורש הציע לפרץ את תיק החינוך מהסיבה שהוא רואה בפרץ את מנהיג הציונות הדתית. רה"מ נותן אמון מלא ביו"ר הבית היהודי להחזיק בתיק החינוך והחברות בקבינט, כמחליפו של נפתלי בנט בהנהגת הציונות הדתית".

לכתבות נוספות בנושא >> 

נתניהו החליט: ח"כ אמיר אוחנה ימונה לשר המשפטים

עתירה לבג"ץ: "חייבו את הממשלה למנות שר משפטים באופן מיידי"

שקד בטקס הפרידה ממשרד המשפטים: "מתכוונת לחזור לכאן"

בצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ
בצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ | צילום: חדשות 13

"ראוי שלקראת המו"מ הקואליציוני שייערך מיד לאחר הבחירות הקרובות נפיק לקחים", הוסיפו הגורמים. "לא ברור למה סמוטריץ', איתו הלכנו כתף אל כתף לאורך כל המו"מ, בוחר לתקוף את רה"מ במקום להסיק מסקנות. "הציונות הדתית ממשיכה להחזיק בתיק החינוך והחברות בקבינט, זו הייתה המשימה".

אמש, כזכור, הודיע ראש הממשלה כי החליט למנות את ח"כ אמיר אוחנה לתפקיד שר המשפטים - ובכך האחרון יהפוך להיות השר הגאה הראשון. זאת, שעות לפני המועד האחרון של נתניהו למנות שר לתפקיד.

רפי פרץ
רפי פרץ | צילום: חדשות 13

בתגובה למינוי מסר אוחנה: "כיהודי, כישראלי, כבן זוג של אהבת חיי הנצחית אלון חדד ואבא לאלה ודוד שהם המשפחה שלי, כמזרחי, כליכודניק, כבאר שבעי וכליברל (הכל בא יחד!), אחרי אלפי שעות בימ"ש כעורך דין, זו זכות גדולה לשרת את מדינת ישראל בתפקיד שר המשפטים. תודה לרה"מ על האמון העצום, ותודה למברכים. ריגשתם מאוד".

אוחנה הוא משפטן, בעל תואר ראשון במשפטים והוא התמחה בפרקליטות מחוז מרכז. במשך כעשור עבד אוחנה כעורך דין והופיע בבתי המשפט השונים ברחבי הארץ.

אמיר אוחנה
אמיר אוחנה | צילום: חדשות 13

ח"כ בצלאל סמוטריץ', שדרש להתמנות לשר המשפטים, בירך את אוחנה, אך תקף את נתניהו: "אמיר אוחנה הוא חבר ואיש ראוי ואני כמובן מאחל לו הצלחה גדולה. אבל לא הוא הסיפור. הסיפור הוא נתניהו שלא היה מתייחס לאף אחד מהשותפים האחרים שלו כמו שהוא מרשה לעצמו להתייחס לציונות הדתית. הגיע הזמן שנפיק לקחים". את הדברים כתב בחשבון הטוויטר שלו.

כזכור, ביום ראשון הודיע נתניהו על העברתם של השרים איילת שקד ונפתלי בנט מתפקידיהם כשרי החינוך והמשפטים בממשלה ומהקבינט. זאת, כפי שפורסם בחדשות 13. הנימוק הרשמי של נתניהו להחלטה היה שהיות שהשניים כבר לא מיוצגים בכנסת, הרי שהם חסרי גיבוי פוליטי לכהן בתפקידים הבכירים. לאחר מכן, באיחוד מפלגות הימין נשמעה קריאה למסור לידיהם את שני התיקים, בטענה כי הם שייכים למפלגה.