נערך למרוץ לנשיאות? עמיר פרץ לא יתמודד על ראשות העבודה

ביום שאחרי פיזור הכנסת, יו"ר המפלגה הודיע כי אין בכוונתו להתמודד על ראשות הרשימה, וקרא לחילופי ההנהגה בתנועה. "נתניהו יצר משבר אמון; השותפות בממשלה כשלה"

זמן צפייה: 14:44

יושב ראש מפלגת העבודה, עמיר פרץ, הודיע היום (רביעי) כי לא יתמודד על ראשות העבודה, זאת ביום שאחרי פיזור הכנסת. "בעת הזו, מפלגת העבודה חייבת לעבור התחדשות ולבחור לה יו"ר חדש והנהגה חדשה", כתב פרץ בפייסבוק. לאחר הודעתו של פרץ, חברת הכנסת מירב מיכאלי קראה לקיום פריימריז במפלגה.

בנוסף, יו"ר העבודה תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו וכתב: "לצערי השותפות בתוך הממשלה כשלה. נתניהו יצר משבר אמון שרק הלך וגבר עד מצב בו לא ניתן לקיים עוד את הממשלה, ולכן מדינת ישראל יוצאת היום למערכת בחירות קשה שאיש אינו יודע איך היא תסתיים".

עוד מדבריו של פרץ: "עשיתי הכל במערכות הבחירות הקודמות כדי להביא לחילופי שלטון. לא הסכמתי להצטרף לממשלת ימין צרה למרות התמורות הפוליטיות האישיות הגדולות שיכולתי לקבל. ידעתי שאשלם מחיר פוליטי כבד, אך עשיתי זאת כי רציתי למנוע מערכת בחירות רביעית שהייתה מלהיטה את הרוחות, מגבירה את ההסתה והשיסוי הפנימי בעם".

לפני כשלושה שבועות, פרץ אישר כי בכוונתו להתמודד לנשיאות המדינה: "אני המתמודד הטוב ביותר". את הדברים אמר בריאיון בגל"צ. "זה אחד התפקידים שאני יכול למלא בשל היכולת שלי ליצור הידברות - החרדים, החילונים, הימנים, השמאלנים - כולם יודעים להעריך את עמדותיי, אפילו כאלה שמתנגדים להן", הוסיף יו"ר העבודה.