לאחר הסערה: דירקטוריון התעשייה האווירית אישר את מינוי פרץ

לאחר הסערה והאישור בממשלה, ההנהלה הבכירה של תע"ש אישרה פה אחד את מינוי של השר לשעבר ליו"ר. זאת, חרף התנגדותה של הוועדה למינוי בכירים

עמיר פרץ
עמיר פרץ | צילום: חדשות 13

מינויו של עמיר פרץ לראשות התעשייה האווירית אושר היום (ראשון) בפה אחד על ידי הדיריקטריון של החברה. כזכור, בשבוע שעבר הממשלה אישרה  את מינויו של פרץ לתפקיד, זאת למרות התנגדותה של הוועדה למינוי בכירים שפסלה את המינוי.

יו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית, עמיר פרץ : "אני מודה לממשלת ישראל, ובמיוחד לשר הביטחון בני גנץ ולשר האוצר אביגדור ליברמן, שהאמינו בי והפקידו בידיי את אחת המשימות החשובות למדינת ישראל ולביטחונה. אני נכנס לתפקיד זה בחרדת קודש, מתוך הכרה באחריות העצומה שנמצאת בידי, ואעשה כל שביכולתי כדי להצעיד את התעשייה האווירית קדימה".

יו''ר דירקטוריון התעשייה האווירית, עמיר פרץ
יו''ר דירקטוריון התעשייה האווירית, עמיר פרץ

שר הביטחון בני גנץ דחף למינוי ואמר במהלך הדיון: "אני לא יושב על הכיסא הזה (כשהוא מצביע על כיסא ראש הממשלה) כי הגנתי על שומרי הסף". שר המשפטים גדעון סער עקץ אותו: "אתה לא יושב על הכיסא הזה כי עשית עסקה עם ביבי".

שרת התחבורה מרב מיכאלי נמנעה בהצבעה ואמרה: "קראתי בעיון את החלטת הוועדה שאחראית על אישור המינויים. אין חולקת שלפרץ יש כישורים רלוונטיים לתפקיד, אבל בהחלטת הוועדה מופיעה גם הזיקה הפוליטית החזקה מאד לשר הביטחון שאחראי על החברה. זיקה חזקה כל כך שלפי חוו"ד היועמ"ש, נדרשות שנה עד שלוש כדי לנתקה".

מיכאלי הוסיפה כי "בקושי חלפה חצי שנה מסיום כהונתו של פרץ כשר מטעם כחול לבן והוועדה לא מצאה כישורים הגוברים על הזיקה הכל כך חזקה הזאת". גם בתנועה לאיכות השלטון הגיבו בחריפות נגד ההחלטה: "הממשלה עשתה מעשה שלא ייעשה ועקפה את עמדת הגורמים המקצועיים תוך דריסה גמורה של תפקידם".