סקר חדשות 13: רוב בעד עצירת חקיקת המהפכה המשפטית

46% השיבו כי יש לעצור את החקיקה, לעומת 33% שחושבים שיש להמשיך בחקיקה, ו-17% מהנשאלים השיבו כי הם מתכוונים לקחת חלק בשביתת המחאה. רק 16% מהמשיבים חושבים שהטיפול של ממשלת נתניהו בגל הטרור הוא טוב - ואיזה ציון הציבור נותן לבן גביר? | התוצאות המלאות

זמן צפייה: 03:06

46% מבעלי הדעה בציבור חושבים שיש לעצור את חקיקת המהפכה המשפטית, זאת לעומת 33% שחושבים שיש להמשיך את החקיקה ו-21% שהשיבו שהם לא יודעים, כך לפי תוצאות סקר חדשות 13 והפרופ' קמיל פוקס ששודר הערב (ראשון) במהדורה המרכזית. בקרב מצביעי הליכוד - 47% השיבו כי אין לעצור את החקיקה, לעומת 26% שחושבים שיש לעצור אותה. 17% מכלל הנשאלים השיבו כי הם מתכוונים לקחת חלק בשביתת המחאה המתוכננת מחר, לעומת 65% שלא מתכוונים להשתתף ו-18% שהשיבו שהם לא יודעים.

בנושא גל הטרור, רק 16% מהמשיבים חושבים שהטיפול של ממשלת נתניהו בגל הטרור הוא טוב, מהם 10% השיבו שהטיפול טוב ו-6% השיבו שהוא טוב מאוד, זאת לעומת 28% שהשיבו שהטיפול בינוני, 20% שהשיבו שהטיפול לא טוב ו-30% שהשיבו שהטיפול בגל הטרור גרוע. 6% השיבו שהם לא יודעים.

על השאלה איזו ממשלה טיפלה טוב יותר בגל הטרור השיבו 25% מהנשאלים כי ממשלת נתניהו מטפלת בנושא טוב יותר מממשלת בנט-לפיד, לעומת 23% שחושבים שהטיפול של הממשלה הקודמת היה טוב יותר. 39% מהנשאלים כי הטיפול של שתי הממשלות בגל הטרור טוב באותה מידה. 13% השיבו שהם לא יודעים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על תפקודו של ראש הממשלה נתניהו באופן כללי השיבו 31% מהנשאלים שתפקודו טוב עד טוב מאוד, כאשר 20% חושבים שתפקודו בינוני, ו-44% חושבים שתפקודו לא טוב עד גרוע. על תפקודו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר השיבו 24% כי תפקודו טוב עד טוב מאוד, לעומת 19% שחושבים שתפקודו בינוני ו-50% שחושבים שתפקודו לא טוב עד גרוע.

40% מהמשיבים לסקר תומכים בכניסתו של שר הביטחון לשעבר בני גנץ ומפלגת המחנה הממלכתי לממשלה במקום עוצמה יהודית, זאת לעומת 37% שמתנגדים לכך ו-23% שהשיבו כי הם לא יודעים. שאלנו גם האם היועצת המשפטית לממשלה צריכה להוציא את רה"מ נתניהו לנבצרות, ועל כך השיבו 43% בשלילה ו-35% בחיוב. 23% מהמשיבים ענו כי הם לא יודעים.

הסקר נערך ע"י פרופ' קמיל פוקס וכלל 701 נשאלים, מהם 601  מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה טעות הדגימה היא 3.7%.