"הפרלמנט הירדני ממליץ לבחון מחדש את הסכם השלום עם ישראל"

רשת "סקיי ניוז" בשפה הערבית דיווחה כי ההמלצה לממשלה כוללת את גירוש השגריר הישראלי שננזף אתמול, ואת החזרת השגריר הירדני. זאת, ברקע המתיחות סביב הר הבית

זמן צפייה: 00:19

רשת "סקיי ניוז" בשפה הערבית דיווחה היום (שני) כי הפרלמנט הירדני ממליץ לממשלה המקומית לבחון מחדש את הסכם השלום עם ישראל, לגרש את השגריר הישראלי מהמדינה ולהחזיר את השגריר שלה מתל אביב. זאת, ברקע המתיחות בהר הבית.

אתמול, כזכור, משרד החוץ אישר כי שגריר ישראל בירדן אמיר ויסברוד זומן לשיחת נזיפה, שבה נמסר לו כי ירדן מגנה את ההפרות שישראל מבצעת במסגד אל-אקצא. זאת, לאחר המהומות בשבוע שעבר במהלך תפילות תשעה באב, שהתקיים במקביל לחג הקורבן המוסלמי.

לעוד כתבות בנושא: 

לאחר המהומות בהר הבית – שגריר ישראל בירדן ננזף

רה"מ על המתיחות בהר הבית: "לא מתרשם מהמלצות 'קבינט הטוויטר'"

מיידים אבנים ומשליכים כיסאות: תיעוד המהומות בהר הבית

נתניהו ועבדאללה השני, מלך ירדן
נתניהו ועבדאללה השני, מלך ירדן | צילום: רויטרס

במקביל, שר החוץ הירדני איימן א-ספדי הודיע כי בפגישה שערך עם שגרירי מדינות האיחוד האירופי, שיבח את עמדותיהן כלפי הסוגייה הפלסטינית. עוד הוסיף כי הקהילה הבין-לאומית צריכה לנקוט בצעדים פעילים כדי ללחוץ על ישראל להפסיק את הפרותיה במקומות הקדושים בירושלים, שמביאות להסלמת הסכסוך.

כזכור, קרוב לאלפיים מפגינים מוסלמים התאספו ביום ראשון שעבר באזור שער המוגרבים כדי לנסות ולמנוע ממתפללים ופוזרו בכוח על ידי המשטרה. בתיעוד נראים המפגינים עומדים אל מול כוחות המשטרה וצועקים בערבית, בין היתר, קריאות "אללה אכבר". כשהעימותים התפתחו ברחבה החלו המפגינים בזריקת אבנים, בקבוקים וכיסאות, בעוד שהכוחות הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס באותו היום למהומות ולביקורת שהוטחה נגדו על ההחלטה שלא לאפשר ליהודים להתפלל במקום. "לאחר התייעצות עם כל גורמי הביטחון קיבלתי החלטה: גם השנה, כמו בכל שנה, יהודים יעלו להר הבית ב-ט' באב, גם כשזה חג מוסלמי", אמר. "השאלה לא הייתה בכלל אם יעלו, אלא כיצד לנהל את זה בצורה מיטבית ביותר לבטחון הציבור - וכך בדיוק עשינו. מנהיגות זה אחריות ונחישות. כך פעלנו, כך נמשיך לפעול".