גלנט וגנץ לא הגיעו; רה"מ בהצהרה: "נדון ב'יום שאחרי' בקבינט"

פרסום ראשון: שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ הוזמנו למסיבת העיתונאים של נתניהו - אך סירבו להגיע. זאת ברקע אי-קיום הדיון ב"יום שאחרי". נתניהו לחדשות 13: "התקיימו כבר 8 דיונים במל"ל בנוגע ל'יום שאחרי. נדון על כך גם בקבינט". על חיזבאללה ואיראן: "ירחיבו המלחמה? יספגו מכות כפי שלא חלמו"

זמן צפייה: 18:56

זמן קצר אחרי שבחדשות 13 פורסם לראשונה כי השרים גלנט וגנץ סירבו להגיע למסיבת העיתונאים של ראש הממשלה בנימין נתניהו - מסר הערב (שבת) האחרון הצהרה. הוא אמר, בין היתר, כי "השגת הניצחון דורשת עוד זמן, המלחמה תימשך חודשים רבים". נתניהו התייחס גם למגעים לעסקת חטופים והדגיש כי "חמאס מעמיד כל מיני אולטימטומים שלא קיבלנו, אנחנו רואים תזוזה מסוימת. אני לא רוצה ליצור ציפייה".

בתשובה על שאלת חדשות 13 הוא אמר: "התקיימו כבר שמונה דיונים במל"ל בנוגע ל'יום שאחרי'. נדון על כך גם בקבינט". נתניהו גם תקף את ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, שחשף תקיפה באיראן: "דבריו חמורים מאוד, אין לו סמכות לכך". בנט השיב: "כשיש 1,400 הרוגים, 140 ישראלים חטופים, 150 אלף ישראלים עקורים - זה זמן לאחדות, לא לפוליטיקה".

נתניהו נשאל על-ידי חדשות 13 גם על סירובו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להאריך את כהונתה של נציבת שב"ס רב-גונדר קטי פרי, תוך הפרת ההסכם שנחתם עם השר גנץ עם כניסתו לממשלה. נתניהו אמר: "אני מבין את בן גביר. יש קושי רב לעבוד עם הנציבה, שכפופה לו ותקופה אותו בפומבי. אני מקווה למצוא את הדרך לפתור את זה. נכבד את הסכם הארכת מינויי הבכירים".

עוד אמר רה"מ כי "בגבול הצפון אנו מנחיתים מהלומות קשות נגד חיזבאללה. אישרנו תכניות מבצעיות להמשך המלחמה. אם חיזבאללה ירחיב את המלחמה - הוא יספוג מכות שלא חלם עליהן, וכך גם איראן שמובילה את ציר הרשע והתוקפנות נגדנו בחזיתות חדשות - לא רק נגד ישראל, אלא נגד העולם החופשי כולו. אנו פועלים נגד איראן כל הזמן בכל מקום בכל דרך - ולא אפרט".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-3012231958' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='פרסום ראשון: גנץ וגלנט סירבו להגיע למסיבת העיתונאים של נתניהו' poster='' kid='1_iup13134' duration='193']

מוקדם יותר פורסם לראשונה בחדשות 13 כי שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ הוזמנו למסיבת העיתונאים, אך סירבו להגיע. יודגש כי השרים גלנט וגנץ סירבו לבקשת לשכת ראש הממשלה להשתתף במסיבת העיתונאים - ללא תיאום בין השניים. הדבר קשור, בין היתר, לדיון ב"יום שאחרי" והזעם הגדול בקרב גנץ וגלנט על כך שהדבר לא מתקיים, וגם לחשש מאמירות פוליטיות של נתניהו, בדומה למסיבות העיתונאים האחרונות.

בסביבתו של יו"ר המחנה הממלכתי אמרו כי "גנץ הוא הראשון לעמוד וליזום הצהרות משותפות סביב אירועים מרכזיים במלחמה. הערב אנו לא רואים סיבה למסיבת עיתונאים, שמצריכה עמידה לצד ראש הממשלה". מטעמו של שר הביטחון יואב גלנט לא נמסרה התייחסות.