הממשלה תאשר: איסור יציאה מהערים ממחר אחה"צ ועד שישי בבוקר

רה"מ צפוי להביא לאישור הממשלה החלטה לפיה משעה 16:00 אזרחים לא יוכלו לצאת מיישוביהם, עד יום שישי ב-07:00. ביום רביעי תיאסר מ-18:00 התרחקות של יותר מ-100 מטר מהבתים, עד למחרת בבוקר

זמן צפייה: 01:58

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להביא לאישור הממשלה הערב (שני) החלטה לפיה החל ממחר בשעה 16:00 יחול איסור על אזרחים לצאת מהיישובים שלהם, ובמקרה של ירושלים מהמרחב השכונתי. ההגבלה תחול עד ליום שישי בשעה 07:00 בבוקר, עם אפשרות להארכה.

ביום רביעי, החל משעה 18:00 בערב ייאסר על אזרחים להתרחק יותר מ-100 מטר מבתיהם. מגבלה זו תהיה בתוקף עד יום חמישי ב-07:00 בבוקר. המגבלה לא תחול על יישובים ערביים.

תנועה תתאפשר רק במקרים חריגים – כוחות ביטחון והצלה או צרכים הומניטאריים כמו טיפול רפואי. מיום שישי בשעה 07:00 בבוקר ישוב המצב להגבלות הקיימות כיום.

עוד בחדשות 13:

כתוצאה מלחץ של דרעי וליצמן: ההסגר שיוטל על 9 הערים ירוכך

משבר הקורונה: בנק ישראל הוריד את הריבית במשק מ-0.25% ל-0.1%

ארבעה מתו באיכילוב ובשערי צדק – מספר המתים מהנגיף עלה ל-55

המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק
המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה

מוקדם יותר היום, גורמים שמעורבים בניסוח טיוטת תקנות החירום שתובא היום לאישור ועדת השרים, ציינו כי מגבלות התנועה שיוטלו על שורה של ערים בישראל צפויות להיות מרוככות משמעותית מאלה שהוטלו על בני ברק, ויאפשרו יציאה מהעיר לעבודה וכניסה לעיר באופן בלתי מוגבל. פקידים בכירים ציינו שריכוך ההגבלות הגיע כתוצאה מלחצים של השרים ליצמן ודרעי.

בכירים ישראלים טוענים כי מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב דוחף להקשחת ההחלטה על הגבלת התנועה כדי שתאסור על יציאה של תושבים מהערים ומעבר מעיר לעיר בכל הארץ למעט חריגים וצרכים חיוניים - עד אחרי חג הפסח.

המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק
המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה

בתוך כך, בישיבת הממשלה שנערכה אמש רה"מ בנימין נתניהו אמר כי מהנתונים העדכניים עולה שחלה ירידה כללית בשיעורי ההדבקה ברחבי הארץ, אך כי מנגד קיימים אזורים שבהם שיעור ההדבקה גבוה מאוד ובכוונת הממשלה להחמיר את ההגבלות באזורים האלה. היועץ לביטחון לאומי מאיר בן-שבת אמר בישיבת הממשלה: "חייבים לטפל במגפה בצורה דיפרנציאלית ולהתמקד בהוצאה לבידוד של אוכלוסיה הנמצאת בסיכון".